*Ny Månad, Nya Bekymmer*

Ja då var det Juli då.. tycker sommaren går ovanligt fort i år. Det var ju nyss skol avslutning!! =O Sommaren har väl inte direkt varit något att hurra över här där vi bor.. det var bara sista veckan i maj och de två första veckorna i Juni som var riktigt fina och hade otrolig sommar värme! Nu på sista tiden har det varit kallt och regnat och åskat!! Hoppas att vi får lite sommar värme igen innan den kalla, mörka hösten kommer!

Hos oss är det väl lite flytt stress också. Vi flyttar till det nya huset 15 augusti och har knappt kommit någonstans i flytt packningen. Mer kartonger behövs också. Jag hittade en sida på internet där man kunde beställa flyttkartonger och flytt paket till ett bra pris, så jag tror jag tar och gör en sådan beställning. Banan kartonger rymmer ju inte så himmla mycket när det väl gäller flytt packning!! Det är ju tur att det inte är så långt till det nya huset, bara ca. 500-600 meter! =) Vi har också en del små fix här hemma. Bla. måste vi laga köksskåpen som min hund tuggade sönder när han var valp och halvvuxen. Dom här köksskåpen var inte målade utan det var någon slags själv häftande, vit laminat film på klistrad så dom såg vit målad ut. Har hört att sådana laminat filmer finns att köpa på metervara i färgbutiker, men om jag inte hittar nån som ser ut som den som satt på våra skåp så får vi helt enkelt måla skåpen vit. Tur i oturen är väl att det bara är 2 skåp dörrar som behöver målas/ plastlamineras. det är dock 5 skåp dörrar som behöver nya lister.. och den typen som sitter på dessa dörrar är svår att få tag på så vi får nog gå till en snickare eller något och be dom såga till sådana lister speciellt för oss... annars får vi byta ut listerna på ALLA skåpen! Måste också bättra på en del dörrkarmar som hunden mummsat på!! =O Sedan är det som sagt bara packningen, flyttningen av sakerna och städningen kvar. Tur är väl att man sagt upp sig och är mamma ledig.. hade varit värre om vi båda jobbade heltid och bara kunde ägna oss åt flytten på helgerna!

Nu på morgonen gick brandvarnaren igång också, när tjejerna rostade mackor!! Behöver nog en ny brödrost, den jag har är typ 20 år gammal och kommer från mitt barndomshem!! =D

Nepp dax att göra nytta!

Hadé!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0