Tö och slask!

Idag har det töat här som attans.. var jätte mycket slask snö på vägen när jag åkte in till Ljusdal för att handla.. det är 6 mil till Ljusdal här ifrån.. och bilen kränkde och for i slasket precis som den ville.. som om den hade ett eget liv!! Nä fy.. var inget trevligt bil väder alls!! =(  Men lyckats handla för veckan har jag gjort iallafall.. nu har vi mat till nästa söndag.. skönt att ha den biten avklarad. Jag måste erkänna att det här mat schemat som jag gjorde för 3 månader fram över underlättar väldigt mycket.. nu slipper jag tänka så det ryker varje dag för att komma på vad vi skall äta.. för det vet jag ju långt i förväg! =)

Idag är också sista dagen på sportlovet.. imorgon skall Annabel till skolan och Lisa-Marie till dagis.. så det blir bara jag och Mathilda hemma fram till kl 14.00.. iofs så skall jag sitta barnvakt till Alva mellan 9-10.00.. och sedan kl 11.00 skall jag till BVC för att väga och mäta Mathilda.. får se om hon vuxit något. Jag tycker dom här 6 månaderna bara flygit iväg och hon börjar bli stora damen nu.. två tänder har börjat titta fram nere i gommen också. Det tycker hon inte alls om.. hon verkar ha jätte besvärligt och vill tugga och bita i allt hon får tag på. jag tror att jag bör åka till Albins Leksaker i Ljusdal för att köpa en kyl bit ring så att det bedövar tandköttet lite...

Nu skall jag ta och duschja mina äldre tjejer och se till så att dom är i säng till kl 20.00 så att dom vaknar och är pigga o fräscha imorgon till skola/ dagis!

Ha en bra kväll!

Over ´n Out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0