*Tandläkaren*

Jag var hos tandläkaren igår, ang. min tandvärk jag haft sedan julafton.. dom röntgade tanden och jag hade ett Stort hål ända ner till roten.. och det fanns ingen räddning utan jag fick dra ut den!! =O Tur att jag inte visste det iförväg för då hade jag nog "glömt" att jag hade tid hos tandläkaren!! Det värsta jag vet är sprutor.. speciellt i munnen för det gör så Ont! Och dra tänder är ju inte speciellt kul heller när dom bänder och vrider allt dom orkar för att få lös tanden och sedan dra ut den med en tång!! Jag har fruktansvärt ont i munnen just nu, men lite ipren lindrar smärtan! Men det positiva i allt det hela är att jag har ingen mer tandvärk!=) Vad har vi då lärt oss av detta? Jo.. gå till tandläkaren för undersökning regelbundet så att dom kan laga tänder så fort det uppstår ett hål.. men är det så att du får tandvärk emellan kontrollerna gå då förfasen till tandläkaren omgående och vänta inte flera månader (som jag) tills tanden är helt förlorad. Man kan ju inte dra hur mycket tänder som hellst heller! ;-)

Martin och Mathilda har nu åkt ner till Uppsala (Akademiska sjukhuset) för Mathildas gips byte. Hon läggs in idag men gipset byts imorgon så dom blir borta ett par dagar. Dom for kl 6 imorse.. och jag är trött för jag har varit uppe sedan 4.45 för att fixa iordning allt som inte gick att packa igår.. välling, kaffe, kläder som hängde på tork mm.

Annabel och Lisa-Marie gick själva till skolan idag (har ju ingen bil). Jag fick inte ut barnvagnen genom källar dörren för snö hade rasat från taket och blockerade dörren!! Men vi gjorde en liten "deal"- om dom gick själva till skolan idag så skall vi gå och fika på bagarboden efter skolan. Vilket dom utan tvekan gick med på! =D

Nepp nu skall jag fortsätta med hushålls görat.. medans Saga sover! =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0