*Stopp i avloppet*

En tid nu har det läckt vatten från tvättmaskinen, bara i slutfasen när den sköljer, tömmer och centrifugerar. Vi har för vårt liv inte kunnat begripa varför. Vi har rensat alla filter, kollat alla slangar osv. men inte hittat vart vattnet kommer ifrån! Men så idag när jag höll på att tvätta så stod jag och tittade på avloppsröret som slangen till tvättmaskinen sticker ner i.. och då när maskinen höll på med tömningen efter första sköljningen så bubblade det upp en hel massa skum.. och det började rinna vatten efter golvet. Så det måste ju helt klart vara stopp där i avloppet.. tänkte då jag. Så jag hällde ner en burk bakpulver i röret och hällde på kokande hett vatten.. oj vad det bubblade och pysde.. o sen svämmade det över utav det också!!.. Men efter andra kannan het vatten så svämade det inte över längre.. men jag hörde hur det bubblade och pysde långt ner i röret.. Nu har jag stoppat i en maskin till.. så vi får väl se om det fortfarande kommer läcka denna gången!! Hoppas inte. Håller tummarna!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0