*Chocolate chip cookies (uppdat)*

9.28
Prövade att baka en ny sorts kakor nu på morgonen.. trots förkylning (jag är hemma idag också för att vila upp mig eftersom jag inte är helt kry ännu).. den amerikanska klassikern chocolate chip cookies (visste inte att det var hackade jordnötter i dom kakorna!).. dom var väldigt lätta och gick fort att göra. Men jag är inte van att baka i denna ugn vi har, fast jag haft den i ett år så har det inte blivit så mycket bakning ännu pga. tidsbrist.. detta är ju en varmlufts ugn.. och även om varmluften är avstängd.. så går allt mycket fortare i denna ugnen.. så första 20 kakorna vart lite småbränd på undersidan.. står det "15 minuter i mitten av ugnen" i receptet så betyder det 11-12 minuter i min ugn!

Men eftersom dom var så lätt bakade så går det fort att göra några till.. men måste vänta tills diskmaskinen är klar för alla bak redskap jag behöver är där i just nu!
---
10.30
Här blir det bara kallare och kallare.. snart nere i -30!! Annabel och Lisa-Marie slutar 11.20 idag och dom får nog promenera hem själva idag (tur att dom har extra varma kläder med sig). Bilarna startar tyvärr inte i denna kyla utan motorvärmare.. och kontaktutaget till motorvärmaren är fastfrusen under en tjock isklump så jag kan inte koppla i nån motorvärmare tyvärr.. men det har dom nog inget emot.. att promenera alltså om dom får hjälpa till med nästa sats av mina chocolate chip cookies.. ni kanske får receptet nån dag om ni är snälla! ;-)

Nu skall jag gå och skriva en lista över vad jag skall köpa imorgon.. och vilka affärer jag skall på så att allt går så smidigt som möjligt.. hatar att shoppa!!

Martin har för övrig bokat julbord åt oss i Hamra imorgon kväll kl.17.00.. men jag tror han och ungarna får åka själv för det känns inte som att jag kommer hinna med det.. jag har ju så mycket att göra innan vi skall åka uppöver på onsdag.. dan innan doppare dan. Som sagt jobbar jag ju kväll måndag och tisdag och då hinns inte mycket med.. så jag har bara idag, imorgon och på söndag på mig att baka.. handla julklappar och diverse annat som behövs.. slå in julklapparna, fortsätta baka.. städa så allt är fint och i toppskick innan vi åker.. sedan måste jag ju tvätta och packa allt som skall med.. plus att vi skall klä granen redan på söndag.. Så ni ser.. här finns ingen tid för att åka bort på julbord!

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0