*Erik & Calle*

Vi var ju som sagt uppe i Ö-vik/ Norrböle och firade jul i år med släkten. Vi åt julmiddag på julafton hos min syster, med min mor och far, bror, syster hennes sambo, hans far, jag, Martin och mina barn.. mycket trevligt.. måste jag säga. Vi åkte ju upp den 23/12 och var då tvungna att ta två bilar eftersom vi inte ryms allihopa i en vanlig 5 sitsig personbil. Martin for hem i söndags för han är inte ledig i mellandagarna (jag har tagit tjänstledigt) och jag åkte hem i går förmiddag.. jag och Mathilda och Saga alltså, vi var hemma vid 20.00 tiden på kvällen! Annabel och Lisa-Marie är kvar hos mormor för att fira nyår med henne..

Men nu till ämnet som relaterar till blogg inläggets överskrift! I söndags var vi (jag, mamma, Annabel och Lisa-Marie) till Oskars Gallerian i Ö-vik och vi träffade idol vinnaren Erik och Idol tvåan Calle! Dom var där och hade ett litet uppträdande och sedan var det skiv signering. Annabel och Lisa-Marie var helt i extas när jag köpte skivorna och tog fram dom till bordet där Erik och Calle satt! Hehe!!:p Tur var ju att jag köpt en av varje skiva för dom flesta hade bara köpt Eriks skiva så jag tror att Calle kände sig lite utanför.. Stackarn!:O Det var rätt kul att träffa dom och få autograferna innan dom blir allt för stora.. men som sagt det var ju inte Bon Jovi!! :p

Julen var i övrigt superbra förrutom att jag var så himmla förkyld med bihåleinflammation och allt faanskap. men efter ettpar dagar med "balsamering" av svärmor så vart det bättre. Balsamering är nått naturläkemedel.. man droppar några droppar av nån starkt luktande vätska i kokhett vatten.. sedan har du en handuk över huvudet och andas in ångorna.. och trot eller ej men det är faktiskt mycket effektivt. Nu vet jag dock inte om själva var infektionen är borta.. men trycket bakom ögonen och smärtan är borta så nu kan jag iallafall böja mig fram utan att skrika!!!

Nepp nu skall jag packa upp, tvätta och förbereda för nyårs firandet!!

~Theresa

Ps. Jag fick också nya vinterdäck till Galanten av svärmor. Vi for till Bredbyn på däckfirman där för att kolla höger framdäck för jag hade fått pyspunka.. då visade det sig att framdäckena var helt slut, till och med olagliga för det fanns inga mönster kvar!! Så jag fick nya däck.. Tack till svärmor Edith för det!! :) På väg hem från Bredbyn höll jag dock på att köra i diket med svärmor och Annabel.. hur pinsamt som hellst!!:S Det är en smal skogsväg typ mellan Brebyn och Norrböle.. krokig och backig är den också.. och just denna dagen var det snö yra och vägen var oplogad så man såg inte vart dikes kanten var.. och jag fick möte av en bil som körde mitt i vägen och jag försökte hålla så långt till höger jag kunden.. dock lite väl långt för jag kom utanför väggrenen och hela bilen gled överdikes kanten.. men det var ju min kära framhjulsdrivna galant jag körde (med nya däck) och den kan jag ju hantera så jag tryckte gasen i botten och lyckades ta oss upp ifrån dikes kanten utan att vi åkte ända ner i diket.. men man fick hjärtat i halsgopen ändå när man kände hur hela bilen lutade åt höger och började spinna och snön yrde kring bilen!! Men slutet gott allting gott!;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0