*Ett sommardäck*

Jag vet nu varför lexusen vägrade köra iväg med mig igår. Sambon for ju ut och testkörde bilen och det gick lika dåligt för han som för mig. Som ni vet är den ju bakhjulsdriven.. och tre av däcken är dubbfria vinterdäck (allround däck kallas det väl) och ett av däcken (vänster bak) var ett sommar däck! Som vädret var igår, först snöade det hela natten och morgonen sedan vart det spöregn under dagen, så då vart det ju så halt ute så bilen bara spann på sommardäcket och det var därför antisladden/antispinnen sa ifrån och inte släppte iväg bilen. Eftersom bilen är bakhjulsdriven så är det ju viktigt att ha dom bra däcken på dom drivande hjulen. Så igårkväll skiftade sambon däckena så sommardäcket hamnade fram och då gick det bättre att köra, den spinner dock fortfarande en aning och bevisar än engång att jag har rätt att allround däck är mycket sämre än dubbdäck! :)

Martin som är mer van än jag att köra bil tar lexusen till jobbet och kommer in till mitt jobb och byter bil med mig när han far hem så att han har kombin och bilstolarna. Det är ju mer nerför på hemvägen ifrån Sveg och jag har ju hela kvällen/natten på mig att ta mig hem hur sakta jag vill så då borde jag kunna köra lexusen.. så får Martin ta den imorgon igen.. kanske! :)

Vädret skiftade igår kväll vid 18.00 tiden från spöregn till snöstorm.. alltså hallå kan vädergudarna aldrig bestämma sig.. snö, regn, snö, regn.. hur svårt kan det va?!

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0