*Helt slut!*

Ojoj en sån dag! Jag har i princip hållit igång hela dagen för att få allting gjort på egenhand eftersom Martin har magsjuka! Listan är som följer:

- 7.00-9.30: Bakade Mocka nötkakor, frukost åt 3 barn, inte Annabel för hon höll på och kräkas hela morgonen/ förmiddagen..
- 10.30 la dom minsta för en tupplur.
- Lasta tvättmaskin, hängt tvätt, lastat i diskmaskinen städat upp efter bakningen
- 12.30 åkte till affären och handlade, köpte bla. saffran till längderna jag skulle baka.
- Gjorde saffransfläte degen.
- Dammsög/ torkade golven medans degen jäste.
- Bakade saffrans flätor x 4 tog några timmar (Nu blir Kattis glad).. tror dom vart lyckade också! ;)
- Gick ner och eldade + ut i snöstormen och hämtade ved för att elda mera för att få varmvatten för att bada alla fyra tjejerna..
- Lagade middag
- Badade alla fyra efter middagen
- 20.30 kom dom små i säng efter att ha druckit välling.. senare än vanligt
- Ner och kollade till pannan Hände tvätt startade en ny maskin
- Började på snoddas degen med hjälp av tjejerna färdig med snoddasen för 15 minuter sedan.. väntar på att glasyren stelnat så jag kan skära de i bitar, vet inte om den är lyckad eller inte.. äår sm sagt inte van med min ugn ännu.. får lov att baka oftare kanske. ;)

Jag har även varit ner till bilen och kopplat ur bilbatteri laddaren och stängt huven.. snöar fortfarande.

Det jag inte hunnit med ännu är att ta fram ganen och klätt den med tjejerna, får be martin ta fram den under morgondagen (han blir hemma) så att Annabel och Lisa-marie kan klä den imorgon kväll när dom små gått och lagt sig..

Det är min dag i stora drag.. har precis satt mig för första ången p hela dagen..men än så är det inte slut.. n skall jag gå ut och skotta snö!!

*Suck* Jag och min kropp lär nog inte må så bra imorgon!! :S

~Theresa

Kommentarer
Postat av: Kattis

Ååååh, jag älskar dina saffransflätor! Finns inga godare! :-) Nu är Kattis glaaad... :-)



Vilken jäkla dag du haft... j'äkligt bra jobbat syss! *kramis*

2009-12-21 @ 05:52:48
URL: http://www.ghedoes.com
Postat av: Anonym

Ja och idag känns det i ryggen kan jag säga!:S



Får hoppas saffrans längderna går att äta också.. vågade inte provsmaka så jag frös in dom på en gång dom svalnat! men dom ser bra ut iallafall! :D



Snoddasaena kan ha blivit lite misslyckade.. jag har en sån konstig långpanna till ugnen.. ena sidan är inte hög och rak utan mer sned sluttande på nå vis.. men jag tar med dom iallafall! :)

2009-12-21 @ 07:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0