*Jahapp!(uppdat)*

11.28
Då så har Mathilda och Saga haft sönder en advents stake i sovrummet.. sicka töser!! *SUCK* Skall dock köpa sju nya lampor till den för att se om det bara är lamprna som är trasiga, innan jag köper en helt ny ljusstake!!

Nu skall dom dock få sova middag en stund (innan dom river huset :S)!
---
12.13
Nu så är Annabel och Lisa-Marie hemma.. dock gick dom inte själva. Jag fick ett telefonsamtal från Annabel som löd:

Ring ring!

Jag:
Hallå?
Bella: Hej mamma det är jag Annabel, varför kommer du aldrig?
Jag: Jag sa ju imorse att om jag inte var nere vid skolan när ni slutade så skulle ni gå hem själva..
Bella: Jaha.. men det hörde inte jag (fast hon svarade ja ok mamma imorse när hon gick).. och nu är det såå kallt ute och det är så jobbigt att klä sig varmt!
Jag (Full av dåligt samvete): Ok.. jag kommer men ni får vänta ett litet tag till för det tar en stund att få iordning Mathilda och Saga och stoppa dom i bilen.. vänta på högstadiet, så ser ni när jag kommer!
Bella: OK!

Klick!

Så det var bara för mig att göra iordning mini tomtarna.. hoppa in i en iskall bil (som startade efter mycket protesterande) och åka ner till skolan och hämta flickorna. Hittade inte ens någon isskrapa.. så jag åkte iväg med oskrapade..igen frusna rutor och hade inte mycket sikt när jag begav mig mot skolan.. inte var det mycket bensin ibilen heller.. men vi lyckades ta oss dit och hem på bensinångor!! :S

Tim har också ringt och sökt Annabel (han bor bredvid skolan så han är hemma på 2-3 minuter).. men idag under julstressen och bakningen orkar jag inte med att ha honom här.. han har ADHD och kan vara lite krävande att ha honom på besök just nu speciellt eftersom jag är sjuk också.. men Annabel är förstående.. dom skall ju få hjälpa mig att baka senare.. måste dock handla mer ingredienser.. men vill inte tillbaka ut i kylan ännu.. vi får ta det senare!
---
13.14

Ja då har Saga vaknat.. bäst man plockar upp henne innan hon börjar grina.. är dock kul att sitta och lyssna på henne när hon pratar för sig själv!:)

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0