*Julfest 2009*

Igår var det den årliga julfesten på skolan med underhållning. Jag var7är ju hemma sjuk så jag släpade mig motvilligt dit efter tjatande från Annabel och Lisa-Marie.. men det var som en cirkus att först få dit Saga och Mathilda och för att sedan hålla koll på dom två i skolans gympa sal.. bland allt folk.. Martin kom vid 18.00 tiden för att hjälpa mig.. och han tog med sig tjejerna hem efter någon timme för både Saga och Mathilda var jätte trött. Men årets julfest var en stor besvikelse. Förra året var det jätte duktiga elever som spelade instrument själva och sjöng.. men alla sådana elever tog studenten i år.. så nu var det mest mimande till låtar.. inget eget från elever.. och sedan låssas spel på gitarr och trummor.. helt meningslöst.. Det enda bra var 1-3:an för dom var utklädd till tomtar och sjöng riktig.. och jul musik.. och min Lisa-Marie sjöng solo.. hon var sååååå duktig! *Stolt mamma* Men hon hade dock varit nervös hela dagen och haft så ont i magen av tanken på att sjunga solo med mikrofon på scn framför halva Loos!!

Nu skall jag fixa frukost!
---
07.35

Julstress utan dess like!! Har just insett att julafton är nästa vecka.. jag har inte köpt en endaste julklapp ännu!! Jag har inte heller bakat det som skall bakas och de kakor jag skall baka behöver jag en mandelkvarn och en mortel och jag har inga i mina ägor, så jag har bett Martin söka sådana och köpa det efter jobbet så jag hoppas att han kommer ihåg det.. annars blir det kaos!! Och imorgon blir det stress.. för då skall jag åka och köpa alla julklapparna i Hudiksvall.. och även nå nya kläder åt mig själv så jag kan vara fin på jul jag med (för en gångs skull!)

Nepp nu skall jag skicka iväg två tomtar till skolan.. -23 grader här! *Brrrr*


~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0