*Julshopping i Hudiksvall*

Igår for jag till Hudik för att handla julklappar.. men den dagen började allt annat än smidigt! Jag haade ställt klockan på 4.45 så att jag skulle komma upp i tid och kunna göra mig iordning i lugn och ro och komma iväg i tid (kl.8.00) så att jag var i Hudik strax innan kl.10.00 då affärena öppnade, så att jag skulle få en parkering. Så här strax innan jul är ju alla som galna och om man inte är ute i tid så lär det vara fullparkerat överallt.. men dagen började med att jag försov mig, jag vaknade kl.7.10.. och skulle åka 8.00!! Jag hade haft en svår ryggnatt igen, vaknade vid midnatt natten mot igår med en så fruktansvärd ryggvärk att jag nästan ville skrika rätt ut och jag var nära att be Martin ringa efter en amulans!! Föda barn är en bagatell mot för den värk jag hade i ryggen..då kan ni kanske förstå hur ont det gjorde.. jag tog tre impren och Martin smörjde in min rygg med smärtstillande salva (Zon) och efter några timmar kunde jag äntligen somna!

Men då var jag så trött att jag som sagt försov mig. När jag vaknade kl.7.10 fick jag panik.. rusade upp satt bryggaren på bryggning hoppade in i duschen.. duschade på en minut.. ut ur duschen, på med kläderna utan att torka mig.. slängde på lite maskara.. ut i köket och tog en kopp kaffe och försökte sitta och ta det lugnt i ett par minuter.. och sedan vid 7.45 tiden skulle jag ut och starta bilen för att värma upp den.. Men tji fick jag.. inte startade bilen inte.. ingen ström i batteriet!! *Suck* Batteriet är dåligt och när det är kallt så laddar det ur på nolltajm.. så typiskt alltså.. stressen vart stressigare! Jag fick springa in be Martin komma och gem mig start hjälp.. och det funkade, så strax efter kl. 8.00 kunde jag sätta av mot Hudiksvall!!

Jag km fram till Hudik precis kl.10.00 och hittade en parkering precis där jag ville stå.. centralt lika långt till varje affär jag skulle till. Och sedan sprang jag som en tetting mellan Kappahl, Albins leksaker och H&M (i stressen glömde jag helt bort att Lindex ens existerade!) Jag hittade en massa fina klappar åt barnen och även lite kläder åt mig själv att ha på jul så jag också kan vara lite julfin! :) Jag var färdig i Hudiksvall vid 12.30 tiden och gick tillbaka till bilen.. något orolig att bilen inte skulle starta.. men efter lite protester gick motorn igång.. och jag åkte hemåt. I ljusdal stannade jag en sväng på Coop för att kika lite och hittade en mojäng (tårtfat med lock som går att spänna fast) som jag kan frakta mina kakor i på resan norröver på onsdag. Sedan bar det äntligen av hemmåt mot Loos. När jag äntligen var hemma vid 15.30 tiden.. stannade jag bilen och skulle starta den igen.. för att få lyse i kupén så jag kunde sortera påsarna det som var julklappar och skulle gömmas och det jag skulle ta in i huset.. men startade inte bilen.. batteriet var urladdat igen!! Min pålitliga gamla Galant väntade hela vägen hem innan den la av! :) *Love My Car* Så Martin fick komma och ladda batteriet eftersom vi skulle iväg till Hamra på Julbord kl.17.00!

Julbordet är en story för sig själv.. god mat var det, men både Mathilda och Saga var på sina bästa bus humör.. klättrade i barnstolarna, spllde ut dricka, försökte välta julgranen.. och Saga tog tag i bordsduken.. och drog! :S Glas och flaskor trillade omkull men vi lyckades rädda allt innan allt åkte i golvet.

Det vart ingen bakning igår för jag var helt slut.. men jag skall baka i dag.. Snoddas, mockanöt kakor och mina efterlängtade saffrans flätor.

Jag är inte riktigt klar med julklappsköpen utan skall fortsätta med det sista på måndag och tisdag i Sveg innan jobbet!!

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0