*Snö kaos*

Det snöade hela dagen igår.. det gick förundrans värt bra att köra till jobbet, bilen greppade mycket bättre när det var några cm nysnö på vägen... men under dagen/kvällen började det vräka ner mer och mer.. och kl. 21.00 när jag sklle åka hem hade det kommit runt 3dm snö.. och det snöade fortfarande!! E45 gick rätt bra att köra för den var rätt nyplogad (förvånande nog).. det enda jobbiga var att se alla vita snöflingor falla imörkret. Det gick som sagt bra att köra E45.. tills jag var dum nog att stanna på en P plats i uppförsbacke.. som dessutom var oplogad, full av 3-4dm snö.. kom ihåg att jag har 3 allround däck och ett sommar däck.. så när jag skulle åka därifrån så kom jag varken framåt eller bakåt.. utan där stod jag helt stilla på en och samma plats.. rinde sambon efter attha försökt ta mi loss i 15-20 minuter och sa att jag satt fast på en p plats 4 mil hemifrån.. han var redo att åka och hjälpa mig.. men jag skulle försöka en gång till.. så jag la i backen och gasade tills bilen rök och det luktade brända lameller och då kom jag lös och bakade tvärs över vägen!! Så efter många om och men så kunde jag fortsätta hem färden..

Men när jag svängde av 45:an in på lillvägen som går mellan Fågelsjö och Loos så fick jag hjärtat i halsgropen.. den vägen var helt oplogad!! Min bil är bakhjulsdriven för den delen.. Jippi vad roligt tänkte jag. Jag fick köra sakta i 3 mil i 4 dm snö.. bilen för och flängde över hela vägen.. sakta men säkert gick det och jag kom nästan hela vägen hem.. tills jag sladdade till och körde fast vid Wilmars Bagarbod.. 50m från vårt hus!! =O Martin kom dock och hjälpte mig.. jag var ju inte så långt hemifrån.. hehe.. pinsamt att köra fast så nära bostaden! =)

Nu snöar det inte längre så förhoppningsvis går det bättre att köra till jobbet idag!

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0