*Antispinn/Antisladd= Bra?*

Sitter fast här i Loos, jupp ni hörde rätt.. eller läste rätt kanske! Ändå har jag två bilar. Nu undrar ni nog varför jag då sitter fast här? Jomen det skall jag tala om, det har snöat sedan inatt.. och nu regnar det. Mitsubichin parkerade jag nere vid garaget eftersom uppfarten till huset är fylld med 1dm snö och jag hade aldrig tagit mig in där efter jag lämnat småttingarna på dagis, eftersom att infarten till huset är i en uppförsbacke. Därför parkerade jag på garage infarten, garaget ligger på andra sidan vägen snett mittemot vårt hus. Den är i en liten nedförsbacke.. och där sitter den fast.. kan inte backa upp den pga. all snö och halka.. jag har försökt alla sätt och gasa lätt och gasa mycket tillls bilen ryker och luktar illa.. men det funkar inte.. Jag hade lixom tänkt ta min gamla hederliga mitsubichi efter att jag inte kom någonstans med lexusen. Jupp ni läste rätt igen. Antispinn/Antisladden kopplade i så fort jag backade ut den på vägen och la i ettan för att köra i väg. Den vägrade helt att röra sig ur fläcken.. då la jag i tvåan.. då rörde den sig framåt i sakta mak.. gick inte att köra fortare än ca 20km/h för då vägrade bilen att röra sig.. då tänkte jag jag lägger väl i växel nr tre istället då.. kom inte fortare än 20km/h ändå.. och fastnade i bullerbacken naturligtvis.. en brant backe innan Ryggskog.. så jag fick backa ner och försöka ta mig hem igen.. prövade att lägga i 4:ans växel men då stannade motorn.. så jag fick växla mellan 2:an och 3:an för att sakta ta mig hemåt.. tog mig en halv timme att köra 200 meter tur och retur! =O

Jag ringde chefen Daniel och förklarade läget för honom, han sa att man kunde koppla ur antispinn, en knapp som hette TRC.. så jag gick ut och prövade igen.. kopplade ur antispinnen och tryckte lätt på gasen.. men bilen är ju bakhjulsdriven.. så vipps for hela bilen runt i en cirkel! Så därför sitter jag fast här i Loos, jag har försökt sedan 11.30 att ta mig till jobbet, men eter 1½ timme så har jag gett upp.. Alltså hur bra är det med antispinn/antisladd egentligen.. man skall väl kunna köra bilen också eller?

Imorgon får Martin ta lexusen och jag min gammla hederliga Galant (om vi får lös den från garage infarten).. den bilen går i vått och tort den..

Jupp nu vet i det också.. hare gött!

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0