*Varför?*

Varför är det jämt så att mornarna blir stressiga innan man fått iväg barnen till skolan? Varje morgon måste jag tjata på mina stora tjejer att klä på sig och äta frukst för dom vill pyssla med en massa annat innan.. när man väl fått dom att äta sin frukost och dom är klar med det så får man fortsätta att tjata på dem att klä på sig.. då tar dom en evighet på sig med att välja vad dom skall ha för kläder.. eller så hittar dom inga kläder.. av någon anledning även fast allt är tvättat!(?) När dom väl är klar och kommit iväg till skolan så har jag hunnit bli grå hårig, fått en hjärtinfarkt och klockan är så mycket att dom måste springa till skolan. Det spelar ingen roll vilken tid jag eller dom stiger upp det blir precis lika dant varje morgon!! Värre blir det också dom dagar dom har idrott.. för då måste dom ju leta åt gympa kläder och packa ner dom också!!

Ändå så ber jag dom varje morgon att dom skall plocka fram kläder (ev. gympa kläder också) på kvällen innan dom lägger sig så att dom vet vad dom skall ha på sig dagen efter.. men än så har inte det funkat över huvudtaget!! Tur att dom inte är i åldern då dom skall sminka sig ännu och står framför spegeln i timmar.. då hade dom väl inte kommit till skolan förrän det varit dax att gå hem igen!!=O Sicka barn alltså! =) Men sånt är livet som morsa!! Hehee..

/Theresa

Kommentarer
Postat av: Kattis

Plocka fram kläder TILLSAMMANS med dem varje kväll. :)

2009-11-19 @ 08:53:07
URL: http://www.ghedoes.com
Postat av: Anonym

Skulle ju kunna gå.. men jag är inte hemma på kvällarna.. jag jobbar ju till kl 21 varje kväll

2009-11-20 @ 16:55:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0