*Is halka*

Jag kan ju tala om att här var det is halt väglag igår när jag skulle åka till jobbet. Det hade snöat hela natten och på förmiddagen igår så hade det töa lite och blivit som en isig hinna på vägen under snöslasket. Jag körde 40 km/h på  en raksträcka på vägen innan E45.. och då släppte bilen och jag snurrade ett och ett halft varv innan bilen stannade tvärsövervägen i motsatta körbana.. med framdäcken dinglandes på dikes kanten!! Det var tur att jag inte kört fortare för då hade jag nog inte klarat mig lika bra.. hade jag fått möte så hade jag inte klarat mig heller hur sakta jag än körde eftersom att bilen snurrade utom kontroll och jag var på fel sida av vägen.. och den vägen som det kör så otroligt mycket lastbilar efter!! Konstigt det där vad man tänker när man har en nära döden upplevelse... inte var det då "Nej jag vill inte dö" eller "Jag vill se mina barn igen".. utan det jag tänkte var "NEJ.. jag får inte knyckla till nybilen!!" Ehhhhh... hur normalt är det på en skala??

Körde dock i lusfart på vägen hem igårkväll så jag kom hem helskinnad och utan fler missöden, som tur är!!

Idag börjar jag kl.13.00 en timma tidigare än inormala fall så jag tänker åka tidigt så jag slipper stressa och kan köra så sakta jag vill ifall att det är lika halt idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0