Ny vecka



Då var första dagen på denna nya vecka avklarad. Har haft utbildning= föreläsning hela dagen. Denna dag har varit lite extra jobbig eftersom min tandvärk har tilltagit!! *SUCK* Jag har ont i tanden som jag håller på att rotfylla, den gör dock endast ont om jag dricker varma drycker.. det kanske är normalt... eller? Men sedan har jag en molande värk i en annan tand, som jag vet måste lagas. Kanske berättat om den tidigare? Men den värken är helt vansinnig.. smärtan går inte ens att beskriva.. men det gör ont i hela kinden/käken och det har även börjat värka bak i naken på vänster sida. Jag kan inte ens strycka med handen över kinden för då tilltar värken och blir 10 reser värre. Varför då inte ta en jourtid? Tänker ni nu.. jo det är så att kommer man till en tandläkare med den rypen av tandvärka jag har så drar dom bara ut tanden eftersom det är en kindtand längstbak i överkäken. En tand man egentligen inte behöver.. därför dras den om man kommer dit akut.. vilket jag inte vill. Går man dit på sin ordinarie tid (12 maj i mitt fall) då dom bokat in en tid för så länge som behövs för att laga tanden (dom vet redan vad som måste göras med tanden för jag har varit på undersökning) så tar dom sig tid att laga den.. tro mig jag vet, förra gången jag hade värka i motsvarande tand på höger sida så drogs den ut för jag for på en akut tid.. och jag vill inte dra fler tänder... tycker jag är för ung för att bli tandlös.. eller så kanske det är dax att pensionera alla sina tänder? mindre problem då.. kanske? Eller inte.. jag får helt enkelt knapra ipren och alvedon ett tag till!



Idag när jag kom hem ifrån jobbet väntade ett positivt besked i posten, jag är beviljad a-kassa från 2010-02-01.. dock så stod det inte när utbetalningen skulle ske..men det lär väl märkas!

Nu: Svenska Holywood fruar!
Sen: Säng!!

~Theresa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0