Födelsedags menyn

Nu har jag (och småttingarna) handlat på Bellas beställning. Hon är ju i skolan för tillfället, och eftersom hon fyller år idag så är det tydligen hon som 'bestämmer' idag (trodde hon jah ;P).. Vi skall ju baka tårta, en marsipan tårta idag.. grön som förra gången för dom har bara gröna tårtlock här på ICA.. men dom hade små rullar rosa marsipan också så vi tänkte (rättare sagt jag tänkte) att vi skulle försöka göra en (eller flera) marsipan rosor till tårtan också..
På menyn till middag ikväll har Bellan beställt inget mindre än pölsa och potatis!!! Vi brukar inte direkt äta pölsa för Martin tycker inte om det, men nu eftersom Bellan fyller år och vill ha pölsa så har han sagt att han tvingar i sig det.. vem vet han kanske gillar det för han har inte ätit pölsa sedan lågstadiet typ!

Om ett tag skall jag åka bort till VC med Sagas kiss prov, funkade jätte bra med påsen vi fick på VC i Färila. Det besvärligaste var dock att hälla över det i röret jag fått! :) Men hon är kryare idag och har bara låg feber och har inte behövt alvedon än så länge.. *Håller tummarna*

Lägger upp en bild på tårtan senare.. när den är klar!;)

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0