Havregrynsgröt med smak av kaffe!(?)

Jag tänkte jag skulle vara smart framöver och ge tjejerna havregrynsgröt till frukost innan skolan från och med idag (billigare o dessutom nyttigare och mer mättande än att bara äta ypghurt eller smörgåsar).. en liten miss bara. Både Annabel och Lisa-Marie klagade på att gröten smakade kaffe. Jag sa att det var helt omöjligt (mamma vet ju bäst;)) eftersom dl måtten och skedarna jag använt när jag mätte upp vatten, havregryn och rörde om hade inte överhuvudtaget någonsin varit i kontakt med kaffe.. utan dom måste bara ha fel på smaklökarna.. tyckte jag iallafall! Så dom fortsatte i godanro och äta utan att säga något mer.. Bella åt upp allt men Lisa-Marie lämnade lite, som hon oftast brukar och när jag skulle städa undan så smakade jag lite av gröten hon lämnat och mycket riktigt.. gröten smakade kaffe! Inte så kraftigt som om du skulle druckit kaffe.. utan eftersmaken var kaffe lixom om ni förstår. Jag kunde för mitt liv inte begripa varför.. men insåg snart att havregryns paketet stått öppet i skåpet med ett öppet kaffe paket och havregrynen hade dragit åt sig kaffe smaken! Stackars tjejer! :O Nu får jag pinna ner till affären då dom öppnar och köpa nytt havregryn.. och kasta det vi har även om det är nästan fullt, men jag kan ju inte tvinga dom (någon fler gång) att äta gröt som smakar kaffe.. eller hur?! *Elak Mamma*

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0