Melodifestivalen del tävling 1 2010

Igår kväll satt jag, sambon, Annabel och Lisa-Marie bänkad framför TV:n och såg Melodifestivalen som sändes från Ö-vik, min hemstad. Ganska kul.. jag vet att några jag känner från Ö-vik var där och även min bror.. såg dock ingen av dem i TV rutan!

I det stora hela så var det en rätt tråkig Melodifestival och den enda som gjorde den rolig och intressant var faktiskt Dolph Lundgren. Han var bra och rolig som programledare och gjorde (enligt mitt tycke) ett roligt sång och dans nummer under andra omröstningen. Han mimade dock men till sin egen röst, låten var Elvis 'Satisfaction'.. i showen så gjorde han en liten karate uppvisning där han sparkade sönder brädor och krossade ett enmeter isblock med ett karateslag.. ganska coolt att se att han kan göra det man ser på film i verkligheten. Men han var ju karate champion innan han vart skådis.

Sedan så artisterna och låtarna skall vi inte prata om.. dåligt! Den enda som var bra var faktiskt Salem al Fakir.. och han var också röstarnas favorit och den som gick vidare direkt till Globen i första omröstningen, följt av Ola som gick vidare direkt till Globen i andra omröstningen. Jessica Andersson och hårdrocksbandet Pain of Salvation (båda dåliga) gick vidare till andra chansen! Som jag sa så är inte Melodifestivalen som den engång var!

Några bilder från Dolphans show (från Expressen):








Han spelade också trummor men jag orkade inte ladda upp fler bilder!;P

Och dom två vinnarna (Denna bild oxå från Expressen):

Ola & Salem al Fakir

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0