Ny vecka

Måndag igen då.. känns inte direkt hemskt för mig då som just för tillfället är arbetslös.. och alla dagar är ungefär likadana förrutom att barnen skall till skolan och sambon till jobbet på vardagar!

Igår vart det ingen städning som planerat. När vi kom hem från trollerishowen sov Mathilda och Saga och jag ville inte direkt starta dammsugaren och väcka upp dom små liven, speciellt inte när Saga hade feber och inte var/är så kry! När dom väl vaknade så var jag alldeles för trött för städning. Jag lider av nån form av kronisk trötthet, en del som är trötta kan fortfarande ta sig för och göra saker.. men inte jag.. och jag fattar inte varför! Jag är piggast mellan kl. 5-8 på morgonen.. efter det så är jag så trött att jag går i som en dvala och vardagen stannar upp.. jag kan inte göra nånting och det spelar ingen roll hur mycket kaffe jag än dricker eller hur starkt kaffet är.. jag blir inge piggare för det. Då kanske ni tycker/tänker 'Varför sover hon inte längre då?' Jo men det har jag försökt, men sover jag längre än kl.5 så blir det bara värre. Oftast vaknar jag då med huvudvärk (som när man sovit för hårt).. och sedan så är jag ännu tröttare än annars.. jag vaknar som aldrig till! Fattar inte varför det är så här (eller jo egentligen gör jag det.. en del med aspbergers är extremt trötta9.. man kan tydligen få nån form av medicin mot trötthet hos en läkare om man har aspergers som jag då.. kanske skall pröva det.. beroende på vad det är för medicin man får.. är det antideppressiva preparat som är en form av upp piggande läkemedel så vill jag inget ha för jag har hört så många hemska historier om sådana preparat att jag inte vågar. Och sedan lider jag ju inte av deppression så då skulle det kännas knäppt att äta medicin mot deppression också. Men bör kanske gå till läkaren i vilket fall som hellst för han kanske har tipps och idéer ang. min trötthet och hur den skall 'botas' utan medicenering..

I övrigt idag så skall jag försöka städa.. tvätta det lilla som är kvar och även skriva en lista på vad jag skall köpa åt Annabel på onsdag när jag åker in till Ljusdal, Bella fyller ju 9år nu på torsdag och på onsdag så skall jag ju till Arbetsförmedlingen och tänkte passa på att köpa det sista åt henne då..

Nepp dax att väcka sambon!

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0