P.O

Jag skall få en personlig ombudsman eftersom jag har Aspbergers.. Nej jag har inte blivit omyndigförklarad så att jag skall få en godman eller så, det är inte det en personlig ombudsman är. Det är ju så att om man har aspbergers så kan man ha lite svårt med sociala kontakter, föra sin talan så att man tas på allvar av bla. myndigheter med auktoritet, som i mitt fall: läkare och sjukgymnast (gick bet hos henne också).. dom kör helt enkelt över mig och står fast vid 'lanstings regeln' att man inte hjälper barn under 12 år som har plattfot.. för dyrt för lanstinget helt enkelt eftersom det (i vissa fall) rättar till sig innan barn är 12 år, och då har ju lanstinget slösat med pengar på barnet fram tills det fyller 12 om det då visar sig att det inte var nått allvarligt problem.. ja ni förstår säkert vad jag försöker förklara (det lät bättre i huvudet). Men iallafall så sa jag ju i ett tidigare inlägg att om det inte hjälper med en sjukgymnast så måste jag ta kontakt med nån myndighet.. och genom stödgruppen Attention (dom stöder folk med neurologiska störningar så som aspbergers, adhd osv) fick jag kontakt med en man som arbetar på socialtjänsten som personlig ombudsman till personer (som jag) som kan behöva hjälp att föra sin talan osv. Så nu får vi se om läkarna får arslet ur vagnen och gör någonting.. dom trodde väl kanske inte att jag skulle va så envis som jag är.. men tji fick dom! ;o)

Nepp nu skall jag bylsa på dom små och fara iväg och hämta dom stora på kyrkis som slutar 17.15!

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0