Saga

Lilla Saga har haft mellan 40-41 graders feber sedan i lördags. eftersom feber var den enda symtomen (ingen förkylning eller dyl. i övrigt) så trodde jag att det kanske var det som kallas för tre dagars febern.. men när hon var inne på sin femte dag ringde jag till BVC sköterskan och fick en tid igår kl. 11 hos jour läkaren. Han sa att hon förmodligen har nån virus infektion så jag fick med mig en påse hem som som jag skall klistra fast på hennes nedre region idag så att hon kissar i den och sedan lämna urin provet här på VC. Saga mår dock bättre idag, som tur är.

Jag var ju tvungen att åka till Arbetsförmedlingen igår också för jag hade fått en kallelse! På info. mötet förra veckan sa dom att en kallelse från AF är det viktigaste man får, kmmer man inte även om man ringer och är sjuk osv. så blir man avanmäld på en gång och förlorar då a-kassa tills man kommer in personligen och anmäler sig på AF igen. Nu hade ju Saga 41 graders feber igår, vilket jag tyckte var en giltig anledning att boka om tiden men icke då sa dom på Arbetsförmedlingen.. enda giltiga anledningen att inte komma på avtalad tid är om man är på arbetsintervju eller har fått jobb, inte ens ett dödsfall är ett giltigt själ att vara hemma! Om jag inte kom igår skulle jag bli avanmäld och do hade ingen ny tid för personlit möte förrä om tre vecko vilket innebar att jag skulle tappa a-kasse ersättning i hela tre veckor.. nästan en hel månads inkomst! Så jag åkte in till arbetsförmedlinen och hade Saga med mig.. inne på AF fick jag klä av hon naken (hon hade bara blöja) så varm var hon och sedan drack hon nästan 50cl cola i ett svep. Men vet ni vad Arbetsförmedlaren sa (en kvinna).. 'jag har också sjuka barn hemma.. men jag lämnar dom iallafall hos farmor o farfar'! Jaha.. vaddå om man har 36 mil till farmor och farfar (och alla andra anhöriga för den delen).. menar dom att jag först skall åka upp till Ö-vik med sjuka barn och lämna dom där och sedan åka ner till mötet på AF och sedan upp igen och hämta barnet i fråga.. eller? Hur knäppa är inte deras regler då? Får välse vad dom säger om barnen har magsjuka nästa gång jag skall dit.. får ta med dom och smitta ner allihop på AF.. sjuka barn är ju ingen anledning att stanna hemma.. eller hur? Tur att jag är en av dom lyckliga 30% av befolkningen somär immun mot magsjukan (vinterkräksjukan)! ;)

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0