Sjukgymnast

Idag skall Bella till ännu en sjukgymnast som skall hjälpa henne med ett tränings program! Det är ju det som jäller (tydligen).. träning, träning och inget expert utlåtande från en barnortoped och inga hålfotsinlägg eller speciella ortopediska skor från ortoped tekniska! Och jag som mamma måste ju ta henne på alla dessa 'grejer' (även om jag tycker det är onödigt för jag vet vad hon egentligen behöver) för att visa att jag värkligen bryr mig om Bella o hennes fötter. Men jag tänker ju inte sluta kämpa ändå, utan jag skall ha en remiss till en ortoped, så är det bara! Det positiva med denna sjukgymnast är att hon kommer till Loos (Furugården) så vi slipper åka hela vägen till Ljusdal!

Småttingarna är ledig från dagis idag, jag bytte ju denna dag till i måndags istället då jag skulle på Arbetsförmedlingen. Jag har en ny kallelse dit nu på onsdag kl. 14.00. Kallelsen från AF är ett av det viktigaste som finns tydligen.. kommer man inte på inbokad tid.. även om man ringer och säger att man inte kan komma eller är sjuk mm. så blir man avanmäld till a-kassa och man blir inte påanmäld förrän man gjort ett nytt personligt besök på Arbetsförmedlingen. Det enda giltiga själet till att inte komma på tiden man fått är om man fått ett jobb eller är på en arbetsintervju.. Det är typ den infon. vi fick i måndags! Dom är sträng nu för tiden!!

Annars har jag väl inte så mycket planerat idag förrutom att ta tjejerna till kören kl.17.00. Nu skall jag väcka sambon!

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0