Zetino

Idag skall jag, Annabel och Lisa-Marie gå och titta på en trolleri show med en trollkarl som heter Zetino som kommer till Loos. Just det till lilla Loos! :) Han uppträder i Prästgården, det finns inte så många andra lokaler här i byn att ha en trolleri show på (eller någon annan tillställning för den delen). Martin och jag pratade igår om att vi allihop skulle gå så småttingarna fick vara med också, men den planen gick i stöpet igår kväll när Saga helt plötsligt fick hög feber.. närmare 40°! Hon är inte mycket piggare idag heller (har ingen aning om varför det blir tjock svart text nu.. nått gick fel när jag kopierade och klistrade in grader tecknet från en annan sajt och går inte att få bort!).. hon låg och ojjade sig vid 4 tiden och skakade lätt så jag gick upp med henne och gav hon välling och sedan lite kall dricka och tog tempen på henne och hon hade 40° idag igen så jag gav henne en supp alvedon och nu har hon somnat om. Jag måste säga att supp alvedon är det bästa när dom är så här små. Vi började använda det efter Sagas skollskada, Kan inte fatta varför jag inte använt det förr? Flytande alvedon är ju så svårt att få i dom i denna ålder.. dom vägrar svälja och det rinner över allt och i slut ändan vet man inte hur mycket alvedon dom fått i sig, men med supp alvedon vet man ju att dom tar upp hela och rätt mängd!

Senare på agendan är söndags städningen och rengörningen av Tottes bur.

Nu.. kaffe dax!


~Theresa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0