Ajdå

Min dator på jobbet rammlade i golvet igår! Hehe.. den nya som precis blivit installerad! Men det var inte mitt fel.. jag lovar!! :o) Allt jag gjorde var att höja skrivbordet (som jag brukar varje dag) för att kunna stå upp en stund, det blir ju så jobbigt att sitta en hel dag, och då lossnade hyllan som hänger under skrivbordet den datorn står på och hela skiten åkte i golvet med en jädra smäll! Mina kollegor vart smått schockade men dom trodde inte det var jag utan Olivia som är något av en klumpeduns och haft sin dator i golvet några gånger! :) Men som jag sa var det inte mitt fel och det kan min chef Daniel intyga för det är inte första datorn som utan vidare trillat i golvet. Dom där metall hyllorna som hänger under skrivbordet som datorerna står på är så dåligt monterade.. dom är fastskruvad direkt i undersidan av av skrivnords skivan i träet.. inte i någon metall ram..med pytte små skruvar, så dom lossnar titt som tätt. Dom nyare datorena är tyngre än dom gammla också så min dator är nog inte den första som kommer åka i golvet! Den gick dock inte sönder.. som tur är! :)

Ryggvärken kom inte tillbaka igår.. och trots att jag var trött så gick det rätt ok att jobba och jag fick in några ordrar. Jag fick sova inatt också och steg upp min vanliga tid vid 5.00!

Martin blir hemma med Lisa-Marie idag också eftersom hon tydligen hade lite feber igår med. Annabel kom hem från skolan och berättade att dom skulle få sin andra svininfluensa spruta på vårdcentralen då på eftermiddagen.. så Martin åkte dit med hela barna skaran och sköterskorna där tog tempen på henne (bör ju inte vaccinera sig om man har feber) och det visade sig att hon hade lite feber. Hon kommer inte bli glad nu på morgonen när hon får nyheten om att hon måste vara hemma för hon vill gå på skolan idag och inte vara hemma sa hon bestämt igår. Men jag tycker ju att hon skall ha en feberfridag iallafall innan hon går till skolan så man vet att hon är frisk.. och det är ju mamma som bestämmer! ;o)

Kaffe dax!

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0