Fuskstädning

Jag bad Annabel och Lisa-Marie att städa sina rum igår + lekrummet. Gick upp nu på eftermiddagen och öppnade garderoberna och vips så var det lika stökigt igen. Dit in hade dom stuvat leksaker, tekningar, tidningar, pappersskrot, kläder, smutstvätt mm. Fuskstädning till max alltså.. Jösses!! Nu så är Rickard här så nu får dom allt skämmas över röran. Jag har dock hållit på att rensa lite.. men det är mycket kvar. Jag har vid ett flertal tillfällen rensat ur och städat deras rum men ändå lyckas dom få denna röra på bara några dagar.. jag fattar inte. Jag kan ju knappt dammsuga på övervåningen nuförtiden!! Varför!?

Jag skall dock ta ett snack med Martin om att riva ut köket uppe och inreda det till ett vanligt rum, speciellt diskbänken som är hemsk och full av vit färg och spackel. Det kan väl inte vara så durt att bara riva ett kök och spackla väggarna och tapetsera om.. eller? Det dyraste är väl om vi vill byta golvet.. kanske? Men när man diskuterar någon sådan och annan typ av renovering med karlar så tar det ju en evighet innan det händer nått.. om det händer nått alls. Så det blir väl jag som får ta släggan och kofoten och gålös på köket uppe! ;)

~ Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0