Gott Nytt År

Till Er alla (igen)! Nyårsafton hos oss var lugn och mysig. Vi åt Monels frestelse (potatis och skinkfrestelse), det är som Janssons fast med skinka istället för ansjovis.. tänkte det skulle vara mer uppskattat för dom två små.. kan ju vara en ganska stark och annorlunda smak på Janssons pga. ansjovisen. Sedan åt vi Smulpaj (äpple) med Marzan sås till efterrätt och det var uppskattat både hos Mathilda och Saga och hos Martin! :) Småttingarna gick i säng vid 20.30.. alldeles för små för att orka vara uppe till 12 slaget.. men jag och Martin var uppe till midnatt och ringde in det nya året.. och skålade med lite skumpa.. hade köpt en pytteliten flaska som räckte precis till två glas (ett åt oss var alltså).. visste inte att det fanns så små skumpa flaskor!:)

Vi tittade lite på fyrverkerierna, men det var inte så mycket sånt häromkring..sedan gick jag isäng vid 00.30 tiden.. när sambon gick isäng har jag ingen aning om!

Börjar jobba på måndag igen.. tycker hela jul och allt passerat så himmla fort.. vill inte alls börja jobba igen.. trött på att bara jobba kväll (hoppas ingen på jobbet läser detta!:S). Skall dock söka jobb på Martins arbetsplats så får jag också jobba dag tid (blir billigare bränsle räkning också).. så ni kan ju hålla tummarna för mig att jag får anställning där!

~ Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0