Inga -40° än så länge

Ännu så har "vädergubbarna" haft fel, för än så länge har inte vi -40° som tur är! Hos oss är det bara -25°C.. eller bara och bara men om man jämför med -40° så är -25° inte så kallt. Jag vet faktiskt inte hur det känns att gå ut i -40° för jag har inget minne av att det varit så kallt på något ställe jag bott på under dom 31 år jag levt. I Sveg är det -30° så lite kallare har dom, så det är väl tur att man är ledig idag. Man får allt hoppas att det är lite mildare imorgon när man skall jobba som vanligt. Jag tycker normalt det är mysigt med vinter och snö, men just nu längtar jag till våren och sommaren för nu börjar det bli allt för kallt.. man kan ju inte ens vara ute med småttingarna och leka i snön när det är så kallt. Tycker det kan hålla sig runt -10° för det är ju lite humanare, eller hur? Synd att vintern är den längsta av våra årstider.. vi har en så kort tid med sommar och sol.. och ibland så är det typ inte ens varmt och sol under sommaren utan bara regn! Önskar det kunde vart tvärtom.. ett halv år med sommar och ett par månader vinter.. och dom andra årstiderna fördelad på dom 4 månader som vart över!;)

Sen så har Saga ett stort blåmärke i pannan efter en närkontakt med benet till köksbordet!! Hon jagade "Baoooooo" igår kväll när jag höll på med maten och såg inte vart hon sprang utan krockade head on med köksbordet, med en sån kaft att hon rammlade bakåt!! Kan inte vara lätt att vara liten när man har huvudet i fel höjd och praktiskt taget krockar med allt!! Vem "Baoooooo" är kanske ni undrar nu också? Jo det är Lilla MY, våran gammla kissekatt (Hon är 6 år). Saga säger baooooo istället för mjau! Ja nu vet ni det också!! :)

Nepp nu skall jag dricka kaffe och njuta av lugnet ett tag till.. sambon och Mathilda och Saga sover fortfarande, själv har jag varit uppe sedan 4.30. Jag brukar stiga upp vid kl 5 varje morgon men iag kunde jag inte sova längre än 4.30 för det var så jädrans varmt i sovrummet att jag höll på att svettas ihjäl!! Det var småkyligt inne igår så Martin eldade i kaminen som är plaserad alldeles utanför vårt sovrum.. muren till skorstenen går igenom vårt sovrum.. alltså en av våra väggar i sovrummet är nedre delen av muren.. och det blir så fruktansvärt varmt i sovrummet när man eldar i kaminen så det är helt otroligt.. så ikväll får han inte elda.. skall han elda får han göra det under dagen!!

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0