Javisst ja

Jag har kanske glömt att berätta att häromnatten (natten till fredag) vaknade jag upp.. med min tand i munnen!! Jepp ni läste rätt.. jag gnisslar tänder när jag sover och tydligen hade denna tand tagit för mycket stryk att den smulats sönder. Hela yttre emalg höljet ramlade lös i en hel bit och det mesta av tuggytan smulades sönder.. så nu är det bara en pigg av innre delen av tanden och bakre delen av tanden kvar!! Nu blir det definitivt en tripp till tandläkaren.. och jag känner redan nu hur det svider i plånboken!! Skall jag få en krona kostar det mellan 4-6000:- och blir det en stifttand så kostar det mellan 6-8000:-. Plus eventuellt förarbete i båda fallen, bland annat måste tanden rotfyllas innan dom sätter i kronan eller stifttanden.. och en rotfyllning går ju på ca. 4000:-.. Lär nog få en tandläkar räkning på mellan 7000-10000:-! Precis vad man behöver nu eftersom man är miljonär... NOT!! :-S

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0