No headline

Saga mår nu bra verkar det som, hon har inte klagat på smärta och inte behövt nå mer alvedon så som det verkar så kan hon gå till dagis imorgon.

Ortopedmottagningen på Akademiska ringde idag också.. Vi har väntat flera månader på en ny tid för återbesök för kontroll på Mathildas höft. Och idag ringde dom alltså och hade två återbud nu på måndag den 1:a februari.. vi fick komma endera kl.10.00 eller kl.13.30.. jag valde ju naturligtvis 13.30 eftersom det är över 30 mil till Uppsala från Loos.

Sedan så ringde familje läkaren idag. Som ni vet så har jag jagat tid hos honom för att få Bellas fötter undersökt igen.. hon är ju platfot och har hälsporre och svinont i fötterna. När jag var hos läkaren 26 okt 2009 så sa han att oropeder gör inget på barn under 12 år eftersom det brukar rätta till sig tills dom är i 10-12 års åldern.. utan ortopeder rekommenderar endast bra skor. Efter det läkar besöket for vi till Team sport i ljusdal som har en fot expert som sa att det var det värsta han sett..han fattade inte hur hon kunde gå över huvudtaget och att läkarna inte gjorde nått åt saken.. han sa också att dom förmodligen inte hade skor som skulle hjälpa henne.. utan vi borde gå tbx till läkaren.. vi köpte dock de bästa skor som fanns på affären för 1500:-, dom har inte hjälpt ett dugg.. och sedan dess har jag försökt få en ny tid hos läkaren. Jag har även pratat med ortoped tekniska i Gävle som gör special skor.. dom sa det är inga problem det är bara att ringa läkaren och be han skriva ut en remiss dit.. jag behöver inte ens gå på ett nytt läkar besök innan. Så jag ringde Vårdcentralen igår och bad om en sådan remiss och idag ringde han alltså.. och sa "dom gör inget på barn under 12 år..bla..bla..bla" Jahapp tänkte jag.. då börjas det igen. Jag sa till läkaren att det inte var till en ortoped jag ville ha remis utan till ortoped tekniska som är en helt annan sak.. men han verkade fortfarande tro att dom två är samma sak och ignorerade det faktum att jag redan pratat med ortopedtekniska och att dom gett klar tecken.. Nä istället så skulle han skriva en remiss till en sjukgymnast!? Alltså hallå.. hon behöver ju skor.. tycker läkarna alltså att det är helt OK att en 8 åring går och har ont? Hon måste ju ha zon salva på sina fötter varje dag för att överhuvudtaget kunna gå! Måste man ta hjälp av någon myndighet med mer auktoritet än vad jag har som hjälper mig att få läkarna att göra nått? Men vilken myndighet skulle det vara då.. Kommunen och Socialkontoret kanske? Man kan ju inte direkt gå till polisen.. eller hur? Men just nu känner jag mig så maktlös.. vad i h-vete är det för fel på vården idag?

~Theresa

Kommentarer
Postat av: Maria MaskeradeKamelen

Men hur kan dom behandla Bella på det sättet?? Det är ju helt sjukt. SKa hon behöva gå med smärta i fyra år till innan dom hjälper henne??

Fortsätt kämpa. Det är ni som har rätt!

2010-01-27 @ 11:54:44
URL: http://familjen.grubblare.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0