Sunday

Städning har varit dagens huvudsyssla.. som vanligt (på en söndag). Jag steg upp kl. 5.00.. sambon kom upp strax därefter vid 5.30 (?)! Trodde aldrig jag skulle få uppleva den dagen han steg upp så tidigt.. speciellt inte på en helg! Vad tusan har det helt slagit om för karln eller?! ;0)

Martin for dock till Gammeltomten vid 12 tiden med alla fyra barnen så att dom skulle få åka pulka.. och jag fick en chans att avsluta städningen i lugn och ro.. dom var dock bara borta i en dryg timma för dom små blev så trött och grinig och ville sova.. dom hade inte sovit middag innan dom for. Men jag hann klar all städning ändå..

Nu har tjejerna Rickard på besök.. just nu är dom ute och åker spark och leker.. Saga har vaknat men Mathilda (sjusovaren) sover fortfarande. Martin är nu nere i källaren och sotar pannan sedan skall han ta in ved och ännu senare (efter vi ätit middag) så skall han åka till Ljusdal och tanka Galanten. Själv håller jag på att köra diskmaskins rengöring i diskmaskinen.. man måste ju göra det ibland också tydligen.. och sedan skall jag fylla på spolglansmedel! Jag tvättar kläder också.. och om ett tag skall jag göra mat.. kassler gratäng (som flygande jakob fast med kassler istället för kyckling filéer)o ris!

Snart måndag och jobb!!

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0