3 dagar



Nu har jag varit helt rökfri i tre hela dagar.. plus en halv dag om man räknar med söndag eftermiddag då jag tog mitt sista bloss. Detta är nog del av min ålderskris kanske för jag har bestämt mig för att börja leva hälsosammare från o med denna vecka. Det innebär alltså att jag skall sluta röka, sluta äta godis, ostkrokar, chips (hur nu det skall gå eftersom det är sånt man äter mest när man slutar röka) och i allmänhet äta nyttigare och motionera (Börjat gå lång prommimisar) för att gå ner lite i vikt. Men det sist nämda är lite svårare i och med att jag slutat röka samtidigt.. för oftast går man ju upp i vikt när man slutar röka.. men jag skall göra allt jag kan för att gå ner istället.. 'Hejja mej'! Denna vecka har jag hittils bara tagit lång prommisar på kvällarna eftersom Saga varit hostig och sjuk.. men framöver skall jag gå promenader både på morgonen och kvällen. På morgonen är det ju ljust och då vågar jag gå kyrkbacken genom skogen, jag vågar ju inte göra det på kvällarna nu som förr.. utan hund. Och då blir prommisen ca 9½km och på kvällen blir prommisen 6 km.

Igår fick jag dock ont i fötterna av att gå, jag kunde ju inte ta på mig gympadojjerna eftersom dom klämde för mycket över skavsåret.. så jag fick ha mina vinter stövlar.. en lite finare mocka stövel utan klack (jag kan inte gå i skor med klack).. och dom skorna har inte alls samma fjädring som ett par gympa dojjer utan dom är mycket stummare och det blir mer 'klapp klapp' när man går..

I morgon är det familjekväll på skolan och tjejerna (Annabel o Lisa-Marie) är med i en teater.. Lisa-Marie skall vara en uggla (?).. och igår kväll när jag var uppe i hennes rum berättade hon att fröken hade sagt samma dag att hon skulle ha bruna kläder! Varför kan inte fröken skicka hem en lapp om sådana grejer lite tidigare för?! Nu har jag bara idag på mig att fixa fram bruna kläder.. och har en sjuk Saga hemma.. och det är 6 mil till närmsta klädaffär!! Jag har ju bara döttrar och i deras garderober finns ju bara rosa kläder.. ingen som tänker på det tydligen!! *Dubbel SUCK*

Nepp nu skall jag duscha innan dom små vaknar!

~Theresa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0