Livet som mamma..



Ja som mamma gör man allt för sina barn.. och det innebär vissa uppoffringar.. som att göra nått man avskyr mest (inte röra en spindel.. det skulle jag aldrig gå med på) och det är att låta en av deras kompisar sova över från idag till imorgon. Ja alltså Annabels kompis Wilma kommer hit för och sova över tills imorgon. Och jag tycker att sådana över nattningar är så.. ja vad skall man säga.. konstiga, besvärande att behöva vara social med någon annans barn (jag är ju lite socialt handikappad).. jag vet ju inte vad dom har för rutiner kväll/morgon.. vad dom tycker om för mat, om dom äter kvälls fika, vad dom äter till frukost.. alla säger ju till sina barn att om man åker bort och bla. sover över hos någon så äter man det som serveras.. det lär jag ju mina barn också (ja man behöver ju inte äta nått man är allergisk mot.. vore ju dumt att dö på kuppen).. men jag skulle bli illa tillmods om jag serverar nått som personen ifråga inte tycker om osv. Jag är en liten perfektionist på det viset.. allt skall vara perfekt, som på film typ och då får jag någon sorts ångest! Och sedan när man har främmande över natten så kan man inte riktigt slappna av och vara som vanligt på nått vis.. svårt att förklara.. men slutsatsen är iallafall att jag tycker inte om övernatts gäster vuxna som barn.. bara familjen då dom känner jag ju på ett annat sätt och har vuxit upp med så dom behöver man ju inte impa på! ;P

Men iallafall skall Wilma och flickorna titta på Let's Dance och äta chips & ostkrokar som jag var tvungen att inhandla.. får hålla tassarna borta själv.. köpte även dip och en dricka. Så barnen lär väl vara nöjda ikväll iallafall.. ja tänker då gå en promenad medans dom tittar på Let's Dance och äter go saker!

Pannkaka blidde det till middag iallafall!

~Theresa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0