Ny trend i Loos

Jag har just insett att det finns en ny trend i Loos.. och det är magsäcks operation, bypass operation alltså. Man förminskar magsäcken så man inte kan äta så mycket för att gå ner i vikt!

Det finns rätt många överviktiga fruntimmer i Loos.. tyvärr. Och höste 2006 sa en av dom till mig att hon bestämt sig för att gå ner i vikt. Vad rolig sa jag.. så du tänker börja motionera och äta nyttigt? Nej fick jag till svar.. Det orkar jag inte med.. och det tar alldeles för lång tid.. har sett folk kämpa så i flera år.. Nej jag skall förminska magsäcken!! Mycket riktigt on gjorde det och har sedan dess gått ner rätt mycket i vikt.

Många andra stora kvinnor i byn blev impad och 2007 var det två till som gjorde en magsäcks operation.. dom med gick ner i vikt. 2008 gjorde en till kvinna en peration och i september 2009 gjorde en till kvinna en operation och i oktober 2009 gjorde ännu en kvinna en operation.. båda har säkert gått ner 30kg sedan dess.. och idag när jag var på ICA så träffade jag en av Bellas klass kompisars mamma som brukade vara enorm.. säkert 125kg.. har inte sett henne sedan jul och i januari i år hade hon också gjort en sådan operation och har gått ner så mycket i vikt att hon ser ut som en pinne.. hon har säkert ått ner 45kg om inte mer!!

Alla dessa kvinnor gjorde dessa operationer för att dom inte orkade motionera! Jag menar är det verklien rätt anledning att operera magsäcken? Skall man inte åtminstonde försöka gå ner i vikt på det naturliga sättet först.. eller? Jag trodde sådana operationer var för dom som försökt allt och inte gått ner.. eller sådana som lider av extrem fetma osv. Själv skulle jag aldrig våga häfta ihop magsäcken.. jag kör den långa tuffa vägen med sallad, promenader, nyttig mat och ibland lite nutrilett dryck.. tar tid men det funkar!



Städningen och handlingen är förövrigt avklarad! Nu är det bara att invänta fin besöket.. dock har jag fått reda på att dom stannar tills på söndag.. Gaaaahhh!! Jag kanske skall åka på semester i några dagar.. jag behöver ju vila upp mig! ;P

~Theresa♥

Kommentarer
Postat av: Kattis

Hm... jag är inte heller riktigt förtjust i tanken på att förstöra magen på grund av latheten att man inte orkar ändra matvanor och börja röra på sig. :-(



Och jag vet ju hur duktig du är när du ger dig den på något. :-) You've done it before! Hejja syster!

2010-03-15 @ 08:18:50
URL: http://www.ghedoes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0