Olivoljekuren


Igår packade jag ju in håret med olivolja.. efteråt kändes håret mycket mjukare och lenare, men idag så är det nästan samma höstack som vanligt.. en liten skillnad märker jag. Jag tror att jag kan ha tvättat håret för noga och därmed tvättat ur för mycket av oljan, så jag tänker göra ett nytt försök. Men jag misstänker att mitt hår är så torrt och skadad att jag dels måste till frissan och toppa det (för att få bort dom kluvna hår topparna) och dels måste jag nog ha oljeinpackingen över natten för att få det resultat jag vill. Men för att ha oljeinpackningen över natten måste jag skaffa en sådandär engångs dusch mössa annars är nog kudden alldeles oljig och flottig på morgonen efter!

Jag har nu också läst att om man tvättar håret varje dag när man duschar (som jag) så skadas håret också.. man skall högst tvätta håret 2ggr/vecka.. resten av gångerna räcker det att bara ha i balsam när man duschar så jag tänkte prova det också.. idag! :)

Nu skall jag skicka iväg tjejerna till skolan!

~Theresa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0