Solen skiner, det töar.. våren är här!!

Våren är här, det är 10 grader varmt ute och solen skiner och man ser hur det droppar från taket. Synd bara att det behöver bli så blött och slaskigt, önskar att all  snö kunde töa bort på endag så man slipper detta blöta slask och geggan som kommer med det senare!! Men nu är det inte långt kvar till sommaren! :)

Minstingarna njöt när vi for på affären för dom behövde bara ta på sig jacka, mössa, vantar och skor och ingen byllsig overall. Vi skulle ju ändå åka bil dit så risken att dom skulle bli blöt av snön var ju minimal. Just nu sover dom efter att ha ätit en stor lunch med fiskbullar i hummersås, potatis och rårivna morötter!! En av deras älsklings rätter, vilket är bra för det går snabbt och enkelt att tillaga!:)

Själv håller jag på att plocka och röja upp lite (när jag inte bloggar) för att förbereda för städningen som sker imorgon. Måste ju vara tipp topp tills på fredag för då kommer svärmor på besök. Det är hon som kör ner tjejerna, hon ville göra det så att hon kunde komma och se huset vårat som hon inte sett ännu. Jag tycker ju egentligen inte om att få besök, jag är ju lite socialt avvikande, men man får ju bjuda till lite ibland!;) Men jag måste alltid ha nystädat innan jag tar emot 'finfrämmande'.. Loos bor tar jag emot ändå.. men andra släpper jag inte in om det inte är helt nystädat och nästan kliniskt rent.. hehe!! ;)

Nu låter det som att Mathilda och Saga vaknar!

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0