*Helgen-Lucia*

Jag har varit ganska upptagen med julstök dom senaste dagarna så det har inte blivit så mycket bloggande för min del.

Nu i helgen som var så hade Annabel och Lisa-Marie Lucia firande med klassen.. både fredag och söndag.. dom var jätte duktiga. Annabel tände det fjärde ljuset och läste en vers. Sedan så bakade jag och Annabel Lussekatter när Lisa-Marie var på kalas i Hamra.. Mathilda försökte också hjälpa till!! =) På söndagen (igår) bakade jag choklad cigarrer.. blir mer julbak också, som jag skall ta med mig uppöver när vi firar jul.. känner mig något stressad.. eftersom jag jobbar kväll så hinner jag ju inte göra julstöket då.. utan för mig är det helger som jäller.. och nu har jag bara kommande helgen på mig för sedan så är det jul.. och då har jag fullspäckat schema.. måste baka bla. saffrans flätor och några sorter till.. kakor alltså, sedan skall jag till Hudik på lördagen och köpa julklappar.. på söndagen skall vi upp med granen och klä den så att jag och tjejerna kan göra det tillsammans som vanligt.. normalt gör vi det på kvällen en-två dagar innan julafton, men iår jobbar jag ju kväll som sagt och dagen innan julafton så åker vi ju upp till Ö-vik.. så vi klär den på söndag iår.. så vi får njuta av den några dagar innan vi åker bort. Får se hur lång livad den blir innan saga och Mathilda river den! =O Har förresten inskaffat blått tjockt julgrans glitter iår! :)

Martin har åkt med Mathilda (och Saga) till Hudik idag för Mathilda skulle träffa en barn läkare 9.30 och sjukgymnasten kl 10.00

Nepp nu måste jag sätta fart så att jag får nånting gjort innan jobbet.

~Theresa

Ps. Ikväll är det Lucia på dagis.. Mathilda och Saga skall vara tomtegummor.. men tyvärr kan inte jag närvara iår eftersom jag jobbar.. har ju ledig på torsdag (julfest på skolan) sedan så har jag ju tagit ledigt dagen innan julafton och alla mellandagarna..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0