*090220 -del 2*

Röntgen i Ljusdal gick bra, Saga var så dutti så, hon bara låg där och jollrade och såg sig nyfiket omkring! =) Vi får dock inte veta resultatet förrän imitten på nästa vecka. På måndag skall jag tbc testas här på vårdcentralen..

Jag handlade även lite pressenter åt Bella när jag lix var i Ljusdal, men jag måste åka dit en sväng till för jag handlade inte allt jag skulle, fick tids brist! =) Imorgon skall jag och Annabel och Lisa-Marie åka till Hudiksvall och köpa kläder, speciellt till Annabel för hon har så ont om kläder.. det blir hennes födelsedags pressenter också, men inga "hemliga" sånna. Hon har nämligen sådana konstiga mått, dels är hon längre än en "normal" 8 åring och lite rund så det är helt omöjligt att köpa kläder åt henne utan att hon provat dem först!! Och det är ju 12 mil till Hudik där alla bra och normal prisiga affärer finns, så det tar ju sin tid om man måste åka tbx och byta kläderna!! =O Vi får dock en fri passagerare.. Lisa (Alvas mamma) skall följa med. Jag visste att hon själv skulle till Hudik m. Alva imorgon.. men hon skulle från början inte åka med mig. Men nu vill hon tydligen ha ett litet break ifrån dottern och då rymms hon i min bil konstaterade hon idag när jag och Saga var och hälsade på.. så hon ville åka med oss.. och när jag är sådär "face to face" med någon så har jag svårt att säga nej speciellt när det är nån jag känner. Jag hade hellst åkt själv med flickorna så hade man kunnat åka hem när man själv vill, men nu är det ju en till som man måste rätta sig efter. Jag har dock talat om att jag skall åka kl. 8 (Lisa vill åka senare, ca 10) så då får hon se till att vara färdig då!!

Sedan har Balthis probleem med vänster öra.. luktar illa där.. men jag har skrivit ett meddelande till syrran o rådfrågat henne för hon brukar veta sånt, om det behövs en vet eller så!


På bild: Lisa o Alva

Kommentarer
Postat av: Kattis

Toodilooo!



Prova tvätta morgon och kväll med Epi-Otic (sådant öronrens som du fick av mig). Är han inte bättre på måndag vid lunch så ring och rådfråga veterinär. Luktar det brukar det dock betyda lite allvarliga inflammation och då räcker det inte alltid med att man rengör... men man kan ju hoppas. ;-)



Angående Balthiz och nytt hem för honom, så om du tycker att de som hört av sig via mailen och visat intresse verkar vara bra människor som kan ge B ett gott hem så strunta i annonsen. Det spelar ju ingen roll hur man får tag i det nya hemmet. :-) Maila dock fram och åter med dem flera gånger och ställ frågor - fråga även om ni får komma och hälsa på (och då ni hälsar på så studera deras hundar och se om de verkar harmoniska och i god kondition)... fråga hur ofta de går ut med hundarna... berätta att han är krypt och förklara att det på grund av det vore bäst för hans hälsa om han kastrerades. Är det tikar eller hanar de har?



Priset är egentligen oväsentligt, huvudsaken är att han får ett gott hem. Men man kan alltid begära 2000 kr - nekar de för att det är för dyrt så gå ner i pris om det verkar vara ett kanonhem. :-)



Vidarebefordra gärna deras mail till mig på hotmailen så får jag läsa vad de skrivit. :-)



Kramis!

2009-02-21 @ 14:52:44
URL: http://www.geocities.com/kattis_ghetto
Postat av: Jag

Oki, skall göra det, men nu gnäller han när jag stoppar in topzen i örat och det verkar inte bli mindre klegg i örat fast jag tvättar o torkar! Kan jag tvätta mer än en gång per dag?



Har vidare befodrat mejlet till dig från barnfamiljen i Hudik, har även vidare befodrat ett från en kvinna i malmö som svarat på annonsen.. fast från att läst hennes mail så kändes det inte riktigt bra.. verkar som hon inte vet vad hon skulle ge sig inpå om hon tog hand om en hund som B.. men du får läsa o se vad du tycker..



Kram

2009-02-22 @ 09:29:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0