*The day from hell*

Jag hade så mycket att göra igår så jag han ju inte berätta hur gårdagen gick med 1:a advents firandet i kyrkan. Det vart en dag utan dess like.

Som alla vet var ju Martin på en jobb fest i Sveg/ Vemdalen och stannade tills på söndag. Han sa under förra veckan att han kanske inte skulle åka eftersom jag och dom två stora skulle vara i kyrkan på söndag, och jag behövde säkert hjälp. Näedå hade jag kaxigt sagt.. det klarar jag bra själv.. Inte alls visade det sig!! Uj uj vilken dag.

Allt började kl 9.50 igår morse när jag skulle ut och starta bilen för dom stora tjejerna skulle ju vara i kyrkan 10.15 för övning (gudstjänsten började k 11.00). Då visade det sig att det inte var nån ström i batteriet på bilen så den var "sten dö".. Yippiii tänkte jag.. naturligtvis händer detta när jag är själv hemma. Så jag kastade mig på telefonen och fick tag på Helena som är med i kyrkokören för vuxna.. dom skulle också öva.. så hon skjuttsade dit Annabel och Lisa-Marie. Men dom ville ju att mamma skulle titta på när dom sjöng så jag fick vackert klä på Mathilda och Saga varmt, stoppa dem i vagnen och promenera dom 4 kilometrarna till kyrkan... jag han i tid!

Väl vid kyrkan fick jag hjälp att få in den stora tvillingvagnen och att klä av Saga och Mathilda. Vanja (Dagis fröken) som var kyrkvärd och även med i kyrkokören höll i Mathilda tills Gudstjänsten började, vilket var jätte snällt. Sen så började Gudstjänsten.. och mitt äventyr.. första 15 minutrarna gick jätte bra. Både Mathilda och Saga sjöng med i psalmen och när barn kören sjöng och dom klappade händerna. Jag tänkte "Men det här går ju jätte bra"! upptäcker båda två julgranen som står längst fram vid prästen!! Så Mathilda och Saga är snabb som attan ner från bänken vi sitter på.. och börjar krypa under kyrkbänkarna (Kyrkan är en gammal kyrka i orginal så det är gammla kyrkbänkar) mellan folks fötter för att komma fram till granen! När jag väl får fatt på båda två så blir dom skit arg och gallskriker så jag är tvungen att gå ut med dom ur kyrksalen till hallen. Men som jag sa så är det en gammal kyrka så hallen är mer som ett skjul helt ouppvärmt och dom stora järndörrarna stod vid öppna och det var svin kall där. Så då måste jag hämta overallerna deras.. jag lämnade dem på golvet och skyndade mig in i kyrksalen efter overallerna.. som tur är lämnade jag allt sånt längst bak i kyrkan. Men på den sekunden jag var inne i salen smet dom små uppför trappen till läktaren.. så jag fick jaga rätt på dom igen. Och jag kunde äntligen börja klä på dom overallerna under höga protester!! När overallerna var på behövde jag deras mössor, vantar, skor, min jacka och väska som fortfarande var inne i kyrkan så jag lämnade dom en gång till i två sekunder för att hämta grejerna. När jag kom tillbaka så hade dom smitit ut ur kyrkan och ut på kyrkogården, bland gravarna! Gahhhh... hjälp! Tänkte jag och jagade rätt på dem och klädde på dem resten.. men det var kallt och snöigt ute så jag kunde inte låta dom krypa omkring på marken under resten av gudstjänsten.. jag behövde vagnen men kunde inte lämna dom själva ute på kyrkogården och inte heller bära in dem i kyrkan för att krångla ut vagnen.. jag har ju bara två armar och måste bära en unge i var arm och då är det omöjligt att själv dra ut vagnen genom dom smala dörrarna till kyrkan.. hade jag tagit in dom och satt dom i vagnen och sedan dragit ut vagnen så hade dom skrikigt i högan sky och stört gudstjänsten ännu mera. Min sista utväg.. ringa Lisa (Alvas mamma) och be om hjälp. Som tur var så var hon hos Anette som bor i närheten så hon lämnad Alva där tog bilen och kom till kyrkan och hämtade vagnen åt mig!!

Saga somnade nästan på en gån jag la henne i vagnen.. men Mathilda var lite argare och grinade ganska länge innan hon lugnade ner sig.. men sova tänkte hon inte. Vid 12.30 var gudstänsten över och jag och alla mina fyra flickor kunde börja den 4 kilometer långa promenaden hem!!

Japp så var min 1:a advent.. men det är väl straffet för att man är stor på sig och tror att man klarar allt själv.. men aldrig mer säger jag bara!! :O

Idag är det åter måndag och jobb.. skall bli spännande att köra lexusen till jobbet.. här är det nämligen snö oväder!!

Ha en bra dag!!

~Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0