*VAB*

Det var meningen att jag skulle ha Vård Av Barn halv dag idag.. alltså jobba mellan 14-17 och sedan åka hem för att hämta barnen på fritids/dagis eftersom att Martin åkt ner med Mathilda till Uppsala för en efterkontroll.. men nu har det visat sig att Annabel och Saga inte är 100% krya så min ½ dag har blivit en hel VAB dag!! Jag får så otroligt dåligt samvete av att vara hemma från jobbet, jag har alltid varit sådan.. det är därför jag gått till jobbet i vått och torrt även om jag själv varit sjuk med högfeber osv.. jag måste typ vara döendes innan jag ringer in sjuk! Men när det gäller barnen så måste jag ju vara hemma.. kan ju inte tvinga dem att gå till skolan/dagis när dom är sjuk bara för att jag får dåligt samvete för att jag är hemma från jobbet med dem. Sedan så är ju sjuka barn ett giltigt själ att vara hemma jue.. det är ju inte som att jag skolkar från jobbet heller.. även fast jag får lika dåligt samvete som om jag hade skolkat!! Menmen.. jag är ju inte riktigt som alla andra jag inte.. det konstaterades för länge sedan!! ;-)

Gick förövrigt bra att övningsköra i nya bilen igår.. lite ovant var det dock.. med växel spaken och så.. växlarna ligger ju så tätt så ibland tror man att man lagt i ettan men det isjälva värket är trean och sedan får man "kärring stopp"!! Det var väl det tror jag som var det svåraste att lära sig.. Har inte hunnit ta bilder ännu, men det kommer. Dock inte idag för sambon tog den nya bilen till Uppsala.. för vi upptäckte att kullagret på Galanten är utslitet och en mekaniker vi känner sa att det inte skulle hålla att köra 60 mil på en dag.. utan behövdes bytas omgående.. suck dessa bilar som ständigt behöver omvårdnad!! :/

Kommentarer
Postat av: Kattis

Ni skulle haft min Ådi, den är klockren! Startar alltid, säker och trygg på vägarna... å så är de billiga att köpa. :-) Själv tycker jag att pålitligheten är viktigast, jag skiter i om bilen kanske inte är snyggast eller mest modern, bara jag vet att den tar mig till punkt B från punkt A. :-)

2009-10-06 @ 16:13:29
URL: http://www.ghedoes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0