I'm in Pain!



Ja då har man vart till tandis då.. och som jag trodde var dom tvungen att rensa mer och sätta i en tillfällig fyllning med bakterie dödande medel eftersom tanden inte var helt död ännu.. så nu måste jag tillbaka den 19/4 och göra själva rotfyllningen!! *SUCK* Men hur dum kan man vara att man inte köper värktabletter efter att ha varit och fått tre rotkanaler rensade med filar i över en timma?(!) Nu när bedövningen släppt så har jag en sån j*la molande värk i hela kinden och höger över käke!! Känner på mig att det blir en LÅÅÅÅÅÅNG natt i natt!! Typiskt! Det positiva i det hela är dock att nu har jag så ont i den rot rensade tanden att jag inte märker av tandvärken i den andra tanden lika mycket! :)

Men så en fråga rent allmänt då.. när man ligger där i tandläkar stolen med munnen vid öppen, tre filar om sticker ut ur vardera rotkanal, med en sug i munnen, en tandläkare som filar.. du får inte överhuvudtaget stänga munnen (och käken värker som f*n) för då går filarna av.. så ligger man i över en timma.. och ställer tandläkaren en fråga "Gör det ont eller är det bara obehagligt?" Jaha vad svarar man på det.. fram för allt hur svarar man på det med munnen vidöppen, och alla grejer i munnen.. utan att kunna stänga den.. ja jag försökte iallafall.. och det lät något som oehali (obehagligt)! Hehehe... men hon verkade förstå vad jag menade iallafall.. dock så undrar jag varför dom ens ids fråga när man typ inte ens kan svara?!

Sedan så har jag äntligen fått svar på varför dom (tandläkarna) skrattat när dom sagt 1_6.. som tanden jag rotfyller heter.. höger överkäke, tanden näst längst bak.. det är nämligen en av dom besvärligaste tänderna att rotfylla.. den är svår att komma åt och har tre kanaler som är böjda!! Tandläkar skämt alltså = "1_6 ASG"!! :))



Ikväll blir det ingen prommis dels för att jag har ont och dels för att jag skall upp tidigt imorrn för att åka uppöver för att hämta tjejerna hos mormor!

Najti najt!

~Theresa





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0