Gääässpp!!



Jag är svin trött idag jag var inte hemma förrän kl 23.30 igår!! Anledningen? Jo kl. 20.00 (när jag normalt skall sluta) var det fortfarande 60 pers. på kö. Kl. 20 stängs telefon linjen så man kan inte ringa in, men dom som ringt innan 20.00, blir inte bort kopplade utan man måste sitta kvar och "beta" av kön. Vid 20.30 tiden började jag bli fundersam när det fortfarande var en 55 st på kö vart jag lite fundersam.. så jag gick till Marie min kollega vid båset bredvid och hon tyckte också att det gick långsamt.. och det var alldeles tyst i lokalen.. det visade sig att alla andra gick kl 20.00 och lämnade mig och marie kvar själv att plocka ner kön.. man skall vara minst 6st som jobbar skiftet fram till 20, man får inte gå hem om det är kö utan får jobba övertid, är det nått akut osv. får man gå men inte bara för att man är less och inte vill sitta kvar efter åtta!! Kl. 22.00 var vi klar efter två timmars övertid!! Jag var/ är arg som ett bi.. här skall bestraffas!!

Jag körde hem Marie för det var -20º ute och sent.. sedan for jag själv hem.. hela vägen hem var ödslig inte en enda bil.. änk om jag fått motor stopp eller liknande.. då hade ingen kommit till min räddning och jag förmodligen frysit ihjäl. Nepp idag skall jag skvallra till chefen..hahaha!! Theresa på krigsstigen!!

Hade gött!!

// Theresa



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0