3.18

Rubriken står för ett klockslag.. 3.18 alltså då jag steg upp efter ha gett upp hoppet om att få fortsätta sova. Ryggen igen alltså. Martin masserade min rygg ett tag när han kom i säng men det hjälpte inte så himmla mycket.. det var ju skönt med massage på onda ryggen men det onda gick inte över! Därför steg jag upp kl. 3.18. Jag tog en överdoserad dos ipren, 4 stycken, man får väl egentligen bara ta 3st ipren per dygn.. sedan smörjde jag in ryggen (där jag själv kom åt) och övre delen av magen med zon salva, också en överdosering. Man skall ta så pass mycket salva att det onda området täcks.. och högst 3 gånger om dagen.. och jag har redan smörjt in mig 5ggr sedan jag steg upp.. och först nu så har värken börjat släppa lite. Men tro inte att jag kommer kunna gå och sova för det.. ooooo nej. Nu är ju klockan snart fem och det är ju morgon och här är det så mycket som måste göras eftersom att jag inte hunnit med hushållsbestyren under förra veckan pga. att jag varit så trött av att inte fått sova när jag var och varannan natt haft ryggvärk!!

The To Do List:

[x] Tvätta bort berget med tvätt i badrummet
[x] Vika den rena tvätten som fortfarande efter över en vecka upptar tvättkorgarna
[x] Städa bort julen: Ta bort allt julpynt, adventsstakar, granen mm.
[x] Städa Tottes bur
[x] Dammtorka, dammsuga, moppa golven i hela huset.
[x] Handla i Ljusdal (Blir Martins jobb..vill nog inte åka så långt själv om ryggvärken skulle komma åter)

Kanske inte verkar vara en sådan lång lista för Er men har man inte fått sova på natten och har ont i ryggen så är listan ganska jobbig.. ryggvärken lär mycket troligt komma tillbaka 10 reser värre efter att jag har städat huset uppifrån och ner.. och när jag skrev berg av tvätt i badrummet så menar jag verkligen berg man ser snart inte ens tvättmaskinen eller torktummlaren!:o) Vi är ju sex personer, varav fyra barn så efter en vecka så blir det mycket tvätt.. kan jag lova speciellt om man inte hållit efter och tvättat allt eftersom tvätten till kommit. Men alla som har stor familj känner säkert till det! =)

Nepp nu är det kaffe dax!

~ Theresa


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0