Arbetstider?

Måndag.. och jobb igen då! *Suck* Men jag har ingen aning om hur vi jobbar idag.. om det är 14-21 eller om det är 9-13 eller 9-16? Vi brukar jobba 9-16 alt. 9-13 dagar före en "afton" så som julafton och nyårsafton.. men då är vi ju lediga dom högtiderna också. Imorgon är det ju trettondagsafton.. en "afton" men inte samma högtid som jul och nyår eftersom vi jobbar på trettondagsafton.. så logiskt sett borde vi jobba kväll idag.. jag vet att det är dagtid imorgon eftersom onsdag är en röddag.. men idag då? Min plan är att lämna barnen som vanligt på dagis och åka till jobbet lagom till 14.00.. jobbar vi dag idag, alltså börjar kl. 9.00 så lär jag få reda på det strax efter 9 eftersom chefen lär ringa mig och höra vart jag tagit vägen. Om så är fallet så stannar jag hemma för VårdAvBarn! För jag orkar inte stressa och ringa dagis och be att få lämna Mathilda och Saga tidigare för att jag måste rusa till jobbet för ändring av arbetstider.. men only time will tell!

Nepp nu skall jag brygga mig en kopp gott kaffe!

~ Theresa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0