Ny Vecka




Måndag morgon igen och en ny arbets vecka.. wohooo! ;) Helgen har flygit förbi tan att det känns som man hunnit med nått.

I fredags firade vi ju Mathilda som fyllde 3 år.. hon fick bla. ett micki kök (spis/diskbänk i ett) och lite pannor mm. till det. Jag tror att det var favvo pressenten. I lördags var vi till Ljusdal och mathandlade och lämnade tbx bågarna hos optikern, Lisa-Marie skall ju få glas ögon för att korrigera ett minimalt brytningsfel.. i övrigt har hon perfekt syn..

Sedan har helgen mest bestått av smärta och förkylning, sambon är fyrkyld medans jag haft ont i tanden som dom började rotfyllningen på i fredags.. dom rensade rötterna med små filar! :O Skall dit i morrn igen och fortsätta.. suck!!

Denna vecka jobbar jag 9-18 igen.. skulle ha jobbad 11-20.00.. men dom flyttade mig till 9.00 skiftet eftersom det behövs mest folk dagtid!!

Dax att göra sig iordning!!

~Theresa




Födelsedags firande och Rotfyllning.. bra kombo!!




Idag fyller världens goaste Mathilda 3 år.. hon blir stora tjejen nu.. vad tiden går fort!!!! Har handlat lite pressenter under veckan som hon skall få ikväll.. och då skall vi även äta tårta.. jag slutar dock en timme senare än Martin så jag är inte hemma förrän 19.00. Dock så börjar jag inte förrän 14.30 för jag skall alldeles strax in till Ljusdal till tand doktorn och rotfylla en tand.. jihaaaa vad sköj...NOT!! Jag var ju till tandläkaren iförra veckan för typ 10:e gången, gällande samma tand. Dom har försökt laga och byta ut en fyllning X antal gånger men trots att röntken visar att tanden är OK så har jag haft så ONT till och från.. sedan slutade värken plötsligt.. not a good sign. Så förra veckan röntkade dom tanden och såg nått som såg konstigt ut. Så tandläkaren beslutade för att öppna tanden ända ner.. och jag fick en jädra massa bedövning allt eftersom hon borrade. Efter ett tag så kom en liten stank från tanden. Visade sig att pulpan av nån anledning ått och dött och jag hade världens infektion.. så bara och punga ut med ytterligare 5000:- för en rotfyllning.. men jag gör allt bara jag snart kan dricka vatten/läsk/mjölk utan att det ilar så att huvudet sprängs.. har inte kunnat dricka kall dryck på över ett år utan smärta!! Blir kul att jobba sen med halva truten hängandes.. kunderna lär väl tro att jag är onkter!! :-0

Vill också gratta syrran som blivit med valp igen.. såg en bild på henne o hon var så söt. Också ett stort Grattis till Natalie Westman Annica Westmans (Fd. Strömgren) som också fyller 3 år idag!!

Ha en bra fredag och helg allesammans!!

~Theresa




Söndag




Helgen har gått fort.. igen! Men som tur är så gillar jag mitt jobb så numera har jag inte ångest på söndagarna längre.. över att det snart är måndag och jobb igen!

Denna helg har bestått av veckohandling i Ljusdal (lördag) och städning (söndag) och barnen alla fyra har varit ute och hoppat studsmatta idag för det har varit soligt och rätt så varmt!!

Ikväll blir det kokttorsk i dill sås till middag.. vilket uppskattas av alla i familjen, både stora och små. Efter maten är detbaddax och sedan tidig kväll eftersom imorgon börjar skolan igen.. Annabel börjar 3:an och Lisa-Marie 2:an! Oj oj vad tiden går fort!!

Nepp nu är det dax att börja med maten!!

Pöss

~Theresa




Ages ago




Det blir inte att jag skriver så regelbundet längre, tiden räcker inte till numera.. lixom!! Här jobbas det som vanligt och vardagen är nästan tbx till det vanliga. Tjejerna (Annabel och Lisa- Marie) är nu hemma från sin semester uppe i Ö-viks/Nordingrå trakten där dom varit och hälsat på moster Kattis och mormor. Nu är dom på fritids och nästa vecka den 23:e så örjar skolorna igen och då är allt precis som vanligt.

Inga stora förändringar här inte, förrutom att Jocke, Lisa oc deras dotter Alva nu har flyttat och bor nmera i småland någonstans.

Jag trivs dock skit bra med mitt jobb och det är första gången någonsin som jag inte har ångest av att åka på jobbet!!

I helgen trodde jag dock det var kört för Totte (vår kanin). Jag skulle titta till honom på söndag morgon, men då var ena bur dörren öppen och han var puts väck borta.. jag ropade på honom men ingen Totte dök upp. Annabek vart lit smått hysterisk och sprang ut och letade och hon hittade honom bland maskrosbladen på gården bredvid.. så han kom tillbaka hel och välbhållen. Jag var doch rädd att vår katt ätit upp honom, för hon är ju ute om näterna och jagar och var fortfarande ute på morgonen då jag upptäkte att Tottis var borta!!

Nepp dax att åka och jobba.. jobbar 9-18 idag.. igår också men då gick hela telias fasta nät ner i Härjedalen så vi kunde varken ta emot eller ringa samtal från kl 14.00 igår.. snacka om att det vart en LÅÅÅÅÅNG dag!! :)

~Theresa




Måndag (igen)




Måndag och jobb igen.. helgen gick rätt fort. jag och Annabel och Lisa-Marie var till Ljusdal och handlade i lördags och gårdagen bestod mest av en hel dag i bilen.. jag skjuttsade nämligen upp Bella och Lisa till Moster Tattis (Kattis) dom skall vara där i nån vecka eller så.. och sedan for jag hem igen.. vi åkte här ifrån strax innan &.00 på morgonen och jag var hemma igen kl. 21.00.. Och idag skall jag jobba.. 11.00-20.00.

Det är iövrigt augusti nu.. om ett par dagar fyller M år och Mathilda fylle 3 (stora tjejen) den 27:e!! Ujuj, vad tiden går fort!!

Ha en bra måndag!!

~Theresa





RSS 2.0