Nyårsafton


 
Jamen då var vi framme vid årets sista dag och timmar då! Nyårs afton firas stillsamt här nere i Los med sambon och dom yngsta döttrarna. Annabel och Lisa-Marie stannade kvar hos mormor när vi for hem i Lördags. Vi var ju i Ö-viks området och firade jul.
Vi har ätit en god nyårs middag i form av Monels frestelse, köttbullar, prinskorv, köttbullar mm. Tja man kan säga ett mini julbord och smulpaj till efterrätt. * Mums*.
Nu är det soffläge framför TV'n med XIDE och gottigotti som hemgjord chokladkola mm.! :)
---
På Onsdag börjar vi jobba, det känns lite drygt efter att ha haft julledigt och semester i snart två veckor.. önskar man kunde vara hemme mamma, men man måste nog vinna på lotto först!!

Nepp detta blir nog årets sista inlägg.. så jag får önska eder alla ett Gott Slut och ett Gott Nytt År!!

/Theresa
 
 

Juletid


 
Redan 20 december, bara fyra dagar kvar till jul.. jikes!! Men jag är typ klar med julklappsinköpen. Vi har semester denna veckan så jag var till Hudiksvall i tisdags och köpte de sista klapparna. Saknas dock 4 toppar till dom yngsta, två röda och två gröna, men det fanns ingenstans i hela Hudiksvall så jag får leta vidare i Ö-vik på lördag. Vi åker upp imorgon bitti.
Det har även varit lite julpyssel i veckan, vi har kokat chokladkola två satser, och även bakat mina berömda saffrans längder, jag blir nog portad från julaftons firandet om jag inte har sådana med mig, Vi skall baka en sats till sådana längder idag. :)
Sedan måste jag slå in mer klappar!=)

Trevlig torsdag!!

/Theresa
 


VAB


 
Är hemma och VABBAR.. det är dag 2 nu. Lisa-Marie spydde natten mot måndagen, först trodde vi att hon ätit för mycket på julbordet vi var på i söndags, men på måndag eftermiddag hade hon 38,75 i feber.. så det var nog lite av magsjukan.. stannade hemma idag oxå eftersom hon hade feber igår kväll.. blir nog vab i morrn också eftersom hon fortfarande har 38 i feber, imorrn kväll så är det lucia på dagis så jag måste in till färila och köpa vita strumpbyxor för Mathilda och Saga skall vara pepparkaksgumma och tomtegumma!=) Kom precis på i denna stund att vi bara har rosa strumpbyxor!=)

Nepp nu är det TV läge!;)

/Theresa
 


RSS 2.0