En Måndag utan like!

17.09
Uppochner är bara ett av orden för att beskriva dagen jag haft idag.. allt känns som att det gått helt fel. Allt började faktiskt så fort jag vaknade imorse och upptäkte att det spö regnade och töade ute.. väglage var ju super fint.. NOT! Snön på gården hade blivit rena blank isen och själva bilvägen var bara tö och slask.. med lite ishalka!! =O Så jag tog bilen och skjuttsade Bella till skolan.. något jag inte brukar göra eftersom att det bara är typ 60 meter till skolan! *Rodnar skenant* Men med risk att vi halkat ner för våran uppfart och brutit benen.. så kändes det som att bilen var det säkrare av alternativen.. Lisa-Marie fick även åka bil upp till dagis!

Sedan så var jag barnvakt åt Alva som jag alltid är Måndagar, tisdagar, onsdagar och fredagar. Det gick dock jätte bra som vanligt.. som tur var. Men sedan var det dags att åka bort till BVC för att väga/mäta Mathilda och då hade vädret övergått till snöblandat regn.. stora blöta "lapphandskar" föll från skyn..*SUCK*.. till råga på allt upptäkte jag att insattsen till babyskyddet inte var i mitsubichin utan nere i garaged i Durangon.. så jag fick vackert hålla på att krångla med det förbenade bältet och försöka sno det rätt runt barnstolen.. ena sekunden verkade allt gå bra men tji fick jag.. bältet verkade ju vara alldeles för kort jue.. märkligt tänkte jag.. Alla bilbälten på nyare bilar måste ju vara designade för bilbarnstolar.. tog mig 10-15 minuter att få det rätt (har blivit bortskämd nu när jag har en bilstol med klick insatts).. under den tiden jag höll på att krångla med bilbarnstolen så hade vädret över gått från snöblandat regn till enbart häll regn.. så innan jag kommit in i förar sätet och i skydd av bilens tak så var jag sju blöt.. och sen till BVC!! =(

Väl på BVC så fanns det inga parkeringar heller.. så jag fick parkera "olagligt" vid trotoar kanten.. inte för att det finns några lapplisor här ute i bushen.. och sedan fick jag sitta och vänta i en halv timme inne på BVC.. för det var dator haveri! *Dubbel SUCK*

Men tillslut kom vi in och fick väga o mäta.. Mathilda väger nu 6030g och är 61cm lång! =) Plus att hon kissade på mamma när jag lyfte henne från vågen! =O

Nu på eftermiddagen har Mathilda varit en ovanligt skrikig liten dam.. helt missnöjd med ALLT i hennes tillvaro.. och jag som planerat att göra potatis gratäng o stekt fläskfilé till middag.. vilket tar rätt lång tid att göra.. så¨middagen lär nog bli sen ikväll för gratängen har just kommit in i ugnen!

Mina stora flickor är på barntimmarna till 18.15...

Matlagningen fortsätter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0