Majsvälling en hit!

Min dotter Mathilda, snart 7 månader, har ju börjat få fast föda nu.. allt har gått relativt bra och hon älskar gröt av alla sorter.. men vi måste också byta ut modersmjölks ersättningen mot välling.. vilket jag naturligtvis trodde skulle vara en lätt match.. eftersom mina 2 andra flickor älskade välling (mild havre välling). Men icke då.. Mathilda drack en klunk välling och spottade ut det och vägrade bara dricka.. försökte 10 gånger under en vecka vilket "dom" säger att man skall göra.. men det fungerade inte heller. Allt slutade med att Mathilda började GALLSKRIKA så fort hon fick välling smaken i munnen!! =O I måndags fick jag dock ett tips på BVC att jag skulle prova med risvälling eller majsvälling.. så skickade sambon till ICA i Sveg igår för o köpa majsvälling.. och hon fick smaka pyttelite när han kom hem.. och hon verkade gilla det. Men klockan var 18 så jag vågade inte ge henne för mycket så nära hennes läggdags ifall hon skulle få mag knip.. den senaste veckan har hon nämligen somnat vid 17/18 tiden på kvällen och vaknat vid 6/6.30 tiden dagen efter.. Men idag provade jag majsvällingen igen och hon älskar den.. hon har druckit hela 300ml. av majsvällingen än så läng.. och ätit en portion banan gröt!=)

Nu har lill pyret vaknat så jag skall plocka upp henne o se om hon är sugen på banan!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0