*Magsjuka!*

Kl. 4.40 imorse kom Annabel in i sovrummet och sa att hon kräkts i sängen. Så det var bara att stiga upp och byta sängkläder. Jag trodde bara det var en tillfällighet, att hon kanske ätit för mycket på gårdagens julbord och lördags godis på det.. då är det ju lätt hänt att man blir dålig. Men vid 8.00 tiden kom Martin utspringandes ur sovrummet in på toa och hade sitt eget spy kalas.. och sedan kom Annabel ner för trappen från över våningen med en hink som hon höll på att kräkas i.. och nu under hela morgonen/förmiddagen har Bella och Martin spytt i kapp! Lagom så här till Jul att få magsjuka.. varken Lisa-Marie, Mathilda eller Saga visar tecken på att vara smittade.. men sådant kan ju slå tillbaka senare. Jag räknas inte för jag är immun mot magsjuka.

typiskt! Idag som jag har så mycket att göra! Jag skall baka en massa (har redan bakat två satser mockanöt kakor) och städa och fram med granen och klä den och tvätta undan all tvätt! Det var meningen att Martin skulle städa (dammsuga o torka golven) medans jag bakade och tvättade.. men nu måste jag ju göra allt själv när han är så dålig!! Undra hur detta kommer att gå!? :S Elda i pannan måste också göras.. kanske skotta snö också eftersom att det snöar här och sedan handla (måste ha saffran mm. till mina saffrans flätor)! Och jag måste slå in julklapparna ikväll också.. jag undrar just hur detta kommer att sluta! *Suck*

Ni lär nog bli uppdaterad om detta kaos, i den mån jag har tid!

~Theresa

Kommentarer
Postat av: Maria MaskeradeKamelen

Hade ni inte varit på julbord? Jag tippar på att Annabel och Martin fått matförgiftning alt. magsjuka från nåt på julbordet - som ni andra kanske inte åt.. Eftersom dom blev sjuka i stort sett samtidigt så lär dom ha smittats från samma källa båda två i alla fall.

2009-12-21 @ 07:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0