*TBC ( Tuberkulos)*

Jag fick ett brev ifrån Lungenheten i Gävle, det stod att jag måste infinna mig på Hudiksvalls sjukhus den 27/1 för att jag och Saga bör testas för TBC. Det har visats att under tiden vi låg på BB.. några timmar.. så var det en annan kvinna där som hade TBC. Så alla som vistats på BB mellan 11-15 oktober 2008 måste testas för tuberkulos, även om man inte insjuknat så kan man ha ett latent (vilande) virus som kan bryta ut längre fram i livet! Om jag har ett vilande virus så smittar jag inte som tur är, för jag kan inte göra TBC testet den 27/1 för då är vi på Akademiska i Uppsala för Mathilda skall opereras för sin höftledsluxation. Vi läggs in redan nu på måndag (19/1) för hennes en veckas sträckbehandlig. Vi har lyckas förhandla till oss så vi får patient hotellet gratis, för 800:-/natt i 14 dagar hade vi inte kunnat betala! Men iallafall så pratade jag med TBC sjuksköterskan idag och hon skulle höra av sig med en ny tid för TBC testet.. *SUCK* allt verkar gå på tok nu för tiden!! =/

Kommentarer
Postat av: idah

hej!

Hm vad konstigt.. för jag såg personer som fick lägga ner sina kameror:S nej, jag hade vanlig kompakt!



2009-11-08 @ 16:02:52
URL: http://emilssonidah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0